Dit kan helemaal niet zonder u toestemming, dit druist in tegen elke privacy wetgeving. Verbied de maker van de foto's deze te vernietigen, en zeker niet openbaar te maken. Dat je bij elke overtreding klacht zal indienen, en de nodige schadevergoeding zal eisen.kunnen er zomaar foto's genomen worden van een privé-eigendom waarbij dan ook nog een wagens en de bijhorende kentekenplaten enz... gefotografeerd worden ?
Er stond dan ook een vraagteken achter, bijgevolg was het een vraag, geen conclusieWaaruit LeenW plots meent te kunnen afleiden 'maar ze woonde er toen wel', is mij een raadsel. Want 1. Ik heb dit hier zo niet gesteld en 2. ze (het is ook een hij maar goed) woonde er toen niet.
De vraag misschien nog eens kort herhalen:
kunnen er zomaar foto's genomen worden van een privé-eigendom waarbij dan ook nog een wagens en de bijhorende kentekenplaten enz... gefotografeerd worden ?
Ik dank voor alle relevante informatie.
Maar intussen zijn de foto's reeds openbaar gemaakt...Dit kan helemaal niet zonder u toestemming, dit druist in tegen elke privacy wetgeving. Verbied de maker van de foto's deze te vernietigen, en zeker niet openbaar te maken. Dat je bij elke overtreding klacht zal indienen, en de nodige schadevergoeding zal eisen.
Heel duidelijk gezegde dat ik klacht kwam neerleggen tegen de persoon die foto's heeft gemaakt en foto's openbaar heeft gemaakt.dat lijkt me niet te kloppen: een privépersoon mag zonder de toestemming van de eigenaar géén foto's maken van de eigendom van die privépersoon en ze openbaar maken. Dit is schending van de privacy. en meer expliciet de persoonlijke levensfeer waaronder uw woning toch wel valt.
Deze wet verbiedt de verspreiding van "bestanden" en "gegevens" die betrekking hebben op uw persoonlijke levensfeer zonder uw expliciete toestemming. Een foto van uw woning is een "bestand" of een "gegeven" van uw persoonlijke levensfeer. Deze wet van 8/12/1992 kan strafrechterlijk opgevolgd worden (cfr artikel 37->42
Waarschijnlijk heeft u het accent vooral gelegd in het verhaal mbt de foto's als bewijs in de rechtbank. Heeft u duidelijk verteld dat u klacht neerlegt tegen de buurman die zomaar foto's neemt en openbaar maakt zonder uw toestemming?