vroeger had je een attest van "goed gedrag en zeden" in 3 verschillende modellen.
Op model 1 (het lichtste denk ik) stonden geen correctionele veroordelingen op.
Momenteel gebruikt men in mijn woonplaats dit attest niet meer , maar het attest : "uittreksel uit het strafregister" en hier staat alles op.
Af en toe vraagt mijn werkgever hier eens een kopie van (om de 5 a 10 jaar) en met dat vorige model was dat geen probleem. Nu echter wel....
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Mijn (correctionele) veroordeling is van 16/04/1997 en dus ouder dan 20 jaar.
Ik zou nu eerherstel willen aanvragen , zodat dit er niet meer opstaat.
2 vraagjes :
1. kan dit ook online in onze huidige technologische maatschappij op moet dat per post om boven op de papierhoop te liggen wachten
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
2. hieronder een voorbeeld van de aanvraag die ik ga doen, heb ik hiermee kans op slagen ? Of wat zouden jullie zeker extra vermelden of anders formuleren.(onderaan zet ik natuurlijk mijn persoonlijke gegevens :
Ter attentie van de Procureur des Konings van de provincie Antwerpen.
Geachte ,
Bij deze wens ik eerherstel aan te vragen voor een veroordeling van meer dan 20 jaar geleden.
Ik wens deze aan te vragen zodat ik voortaan een “blanco” attest van goed gedrag en zeden of een uittreksel uit het strafregister kan aanvragen waarop deze veroordeling niet meer vermeld staat in het kader van solliciteren naar een andere job in de toekomst.
Het betreft een gerechtelijk antecedent wat dateert van 16/04/1997.
Correctionele rechtbank - Mechelen
Psychotropische stoffen : bezit : handel
Gevangenisstraf 3 maanden met uitstel 3 jaar
Geldboete 1.000 BEF (x200 = 200.000 BEF) (vervangende gevangenisstraf : 90 dagen)
met uitstel 3 jaren behalve 150 BEF (x200 = 30.000 BEF)
Ik ben sindsdien nooit meer in aanraking geweest met het gerecht.
Ik stuur u volgende bijlages mee ;
1. Uittreksel uit het strafregister.
2. Attest van hoofdverblijfplaats met historiek.
3. Uittreksel uit de registers.
4. Attest van Belgische nationaliteit.
5. Attest van Belgisch kiezer.
Indien u nog meer of andere attesten nodig heeft hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten.