Misschien denkt 'ie dat hij moet betalen om deze posts te lezen ...Helaas gebeurt dat de laatste tijd meer en meer.
Hoe zou dat nu toch komen?
![]()
![]()
Misschien denkt 'ie dat hij moet betalen om deze posts te lezen ...Helaas gebeurt dat de laatste tijd meer en meer.
Hoe zou dat nu toch komen?
![]()
![]()
En terecht. Mensen hebben hier hun tijd gestoken in het beantwoorden van zijn vraag; Waarom zou dit gratis moeten zijn? Ik zal eens meteen mijn factuur gaan opstellen, zie!Misschien denkt 'ie dat hij moet betalen om deze posts te lezen ...
Jazeker, dat behoort dan tot de mogelijkheden... Advies is advies...Je komt uw advocaat op de kerstmarkt tegen en hebt met hem een gesprek over een issue aan uw huis en/of daar. Jullie komen uiteindelijk tot de conclusie om er toch maar geen zaak van te maken. Factuur later in de bus?
OK, en wat als op de kerstmarkt ik mijn advocaat tegen kom en blijkt dat hij een probleem aan zijn PC heeft. Ik (als zelfstandig IT'er met mijn prijzen op de website) leg hem uit dat dit niet te repareren is. Ik stuur daarna mijn factuur naar de advocaat?Jazeker, dat behoort dan tot de mogelijkheden... Advies is advies...Je komt uw advocaat op de kerstmarkt tegen en hebt met hem een gesprek over een issue aan uw huis en/of daar. Jullie komen uiteindelijk tot de conclusie om er toch maar geen zaak van te maken. Factuur later in de bus?
In de filosofie die sommigen hier hanteren, is dit allemaal perfect mogelijk... Ik vind dit geen manier van handelen, maar juridisch gezien heb je een dienst verleend (= advies gegeven, je kennis ter beschikking gesteld, whatever...) en mag je daar een factuur voor sturen. Natuurlijk is de bewijslast wel moeilijker: hoe ga je BEWIJZEN dat je een diest geleverd hebt als alles mondeling gebeurd is?OK, en wat als op de kerstmarkt ik mijn advocaat tegen kom en blijkt dat hij een probleem aan zijn PC heeft. Ik (als zelfstandig IT'er met mijn prijzen op de website) leg hem uit dat dit niet te repareren is. Ik stuur daarna mijn factuur naar de advocaat?
Zo, en wat is het verschil tussen een advocaat die juridisch advies geeft, een een it consultant die it advies geeft?Jullie hebben het blijkbaar nog steeds niet begrepen dat essentieel verschil.
TS heeft zijn antwoord al lang gehad in de eerste posts: juridisch gezien kan je tegen dit soort geldklopperij van de advocaat, niets beginnen. De rest van de discussie mag inderdaad misschien verhuizen naar een meer gepast subforum, maar mag wat bij betreft gerust besproken worden...97 berichten en amper enkele bruikbaar?
Juist. PRIETpraat en andere praat hoort thuis in het PRAATcafé.TS heeft zijn antwoord al lang gehad in de eerste posts: juridisch gezien kan je tegen dit soort geldklopperij van de advocaat, niets beginnen. De rest van de discussie mag inderdaad misschien verhuizen naar een meer gepast subforum, maar mag wat bij betreft gerust besproken worden...97 berichten en amper enkele bruikbaar?
De advocaat zal facturerenZo, en wat is het verschil tussen een advocaat die juridisch advies geeft, een een it consultant die it advies geeft?Jullie hebben het blijkbaar nog steeds niet begrepen dat essentieel verschil.
Tja, ik heb niet de nodige rechten om dit te verplaatsen naar het praatcafé...Juist. PRIETpraat en andere praat hoort thuis in het PRAATcafé.
Het is niet voor niets dat het forum dat onderscheid maakt.
Ik denk niet dat er voor de TS onduidelijkheid bestaat over het feit of hij de factuur nu al dan niet moet betalen. Er is immers NIEMAND hier die beweert heeft dat dit niet het geval zou zijn (please correct me if I'm wrong).Even ernstig: nu worden vraagstellers in de war gebracht of onzeker gemaakt
Da's een feitDe advocaat zal factureren
Als je het verschil nog niet snapt tussen wat humor maken, iemand aan het lachen brengen, en een serieuze mening, dan snap ik dat je blijft zeveren.Misschien toch eens wat meer naar De Ideale Wereld kijken. Die mannen bewijzen met hun humor, dat zij de dingen heel duidelijk, en los van alle bullshit in deze wereld zien.
Dat is bijlange niet altijd het geval.Dat doet hij: kaart staat voor uw neus!
Niet te schijnheilig doen, dit is je eigen scheldterm, die je uit de ideale wereld haalde.Laat het schelden maar achterwegen. Het is een teken dat uw valide argumenten uitgeput raken.