Dag allemaal,
ik ga proberen het kort te houden maar een klein beetje voorgeschiedenis is misschien handig:
vorig jaar kreeg ik het aan de stok met mijn vorige verhuurder. Wij hadden (met zijn toestemming) 2 konijntjes als huisdier. We woonden er nog maar een paar maanden of ontvingen al een brief van hun advocaat. hun eis: vertrek en betaal 3600€ schadevergoeding.
in eerste instantie dachten we dat we dit wel aan konden. Want op het huurderssyndicaat maakten ze zich geen zorgen. Dit zou volgens hen nooit tot een rechtszaak komen want dat kunnen ze toch nooit winnen. Maar al vlug bleek dat we zonder zelf een advocaat onder de armen te nemen als vogels voor de kat zijn want ze trokken het dus wel degelijk voor het vredegerecht en de rechter leek ons alles behalve goedgezind. Dus hebben we ook een advocaat genomen. We zagen niet echt een andere optie.
nu is alles achter de rug en wonen we op ons gemak ergens anders. We wisten op voorhand dat er nog wel wat kosten zouden volgen, maar toen we de eindafrekening kregen (we hadden al een voorschot betaalt) vielen we toch even achterover.
je moet weten dat hij eigenlijk maar 2x op het vredegerecht is geweest en 1x op plaatsbezoek.
eindafrekening: dik 2300 euro.
(kleine kanttekening: dit is nog steeds beter dan de 3600 die ze aanvankelijk vroegen en ik betaal het liever aan een advocaat dan aan een vehuurder die alles aan zijn laars lapt. Had ook geen bouwvergunning btw...)
De reden dat ik dit hier post is omdat ik nog nooit in aanraking ben gekomen met advocaten en het gerecht... ik heb er geen idee van of dit een 'normaal' bedrag is (in hoeverre je dit normaal kan noemen?)