Beste forumleden
Misschien heb ik even jullie hulp nodig.
Maandag staat er een verzoeningszitting gepland op het vredegerecht.
De 'tegenpartij' liet al weten NIET aanwezig te zijn.
Ik zal er dus alleen staan en de vrederechter zal dus niets kunnen doen.
Gezien ik echter niet kan blijven wachten, plan ik meteen om een verzoekschrift in te dienen.
Case: jongedame, vriendin, is in januari 2024 uit haar woning gezet.
Ze kon tijdelijk haar nog goede spullen en meubels onderbrengen in mijn woning, mijn garage en mijn te verbouwen woning.
Sinds maanden werd ze meermaals aangesproken zowel persoonlijk als via what's app berichten (de meest gebruikte methode bij ons), dat het tijd werd dat ze alle spullen een ander onderkomen diende te geven.
De woning die ik verbouwde is klaar en is verkocht.
De koper wacht tot alle spullen van haar weg zijn wat voor mij vervelend is.
In mijn garage en zelfs in mijn huis staan diverse spullen van haar, gaande van meubels tot papierwerk tot kledij, huisraad.
Voor mij heeft dit geen enkele waarde, het meeste is gewoon rommel.
Er is geen overeenkomst dat ze de spullen hier mocht zetten, een vriendendienst dacht ik.
Je helpt elkaar.
Dat 'helpen' heeft ze best oké gedaan: ik heb haar geholpen richting collectieve schuldenregeling, geholpen om een degelijke sollicitatiebrief als motivatiebrief te schrijven (ze heeft werk gevonden), haar geholpen bij facturen die ze moest betalen buiten de collectieve schuldenregeling, het opstellen van een plan rond inkomsten en uitgaven, ...
Intellectueel heeft ze spijtig genoeg niet de gave om alles zelfstandig te doen.
Gezien ze diverse keer een ultimatum heeft gekregen om de spullen te verwijderen, loze beloftes werden gemaakt, de tijd nu echt dringt, ze maandag niet zal komen, zie ik geen andere mogelijkheid dat een verzoekschrift.
Ik wil niet beschuldigd worden van diefstal van haar spullen noch opdraaien voor de kosten van de ontruiming van haar spullen.
De aanvraag tot verzoening is me goed gelukt.
Echter nu de aanvraag tot een verzoekschrift om de zaak te behandelen, lijkt me iets moeilijker.
Ik veronderstel dat de aanhef en het schrijven waarom, wat ik eis in dezelfde vorm zou kunnen blijven.
Dien ik echter voor het verzoekschrift al een kostenstaat bij te voegen met bvb de prijs voor het ontruimen van beide woningen?
Moet ik een inventaris maken van alle spullen van haar?
Andere partij heeft nog steeds geen andere woonst.
Ze staat officieel nog steeds op de woning waar ze werd uitgezet doch ze verblijft daar al meer dan een jaar niet meer.
Ik ken haar verblijfplaats natuurlijk en uit de mededeling naar mij dat ze maandag niet aanwezig gaat zijn, weet ik dat de vrederechter mijn brief degelijk gelezen heeft en de uitnodiging verstuurd heeft naar haar verblijfsadres.
Welke concrete feiten en gegevens vermeld ik op de aanvraag tot het verzoekschrift om de zaak hopelijk spoedig te behandelen?
Daar struikel ik nu wat over.
Ik hoor erg graag jullie hulp.
Alvast bedankt