En ik stel mij vragen bij het 'fatsoen' van mensen die eventjes heen en weer mailen met hun advocaat, en dan verwachten dat het gratis is.k vind fatsoen niet meteen "geleuter in de marge", maar bon, ieder zijn mening...
Of nog erger, op een kerstmarkt per toeval een advocaat tegenkomen, en dan die mens in zijn vrije tijd nog eventjes gratis advies proberen af te troggelen.
Je zult maar dokter zijn en dat elk van uw patiënten denkt van "oh, daar loopt mijn dokter, ik ga eens gratis een diagnose krijgen".
Trouwens, de vergelijking is totaal naast de kwestie.
TS is zijn advocaat niet ergens toevallig tegengekomen, hij heeft hem doelbewust gemaild om advies te krijgen.
Daarna was het nog niet helemaal duidelijk en hij heeft nog een paar keer over en weer gemaild.
Niets toevalligs aan.
Sommigen maken de vergelijking met vrienden die ze helpen met hun IT problemen.
Voor zover ik weet zijn de TS en de advocaat niet 'vrienden'.
Ze trekken heus niet in de weekends samen op, en ze gaan ook niet samen snookeren.
Maar als het voor iets gratis te bekomen is, dan zijn sommige mensen rap 'vrienden'.
En als ik gereageerd heb op dit topic is het uit verontwaardiging over de absolute onbeschaamdheid waar sommigen van alles gratis willen aftroggelen.
Ik herken ze, van toen ik nog aan de helpdesk werkte.
'Klanten' die hun facturen niet betaalden, maar wel zeer arrogant 'service' eisten.
En als het niet lukte bij jou, dan belden ze naar je collega.
Het zijn dat soort mensen die dan zeggen "Ik heb toch maar wat gemaild? Waarom moet ik daarvoor betalen?"
Het geleuter over loodgieters doet niet ter zake heb ik al meermaals beantwoord : dat soort beroepen verdient hun brood op een andere manier.
Maar wees er zeker van : mochten zij weten dat jij advies gaat vragen, om het dan steevast zelf te doen, gaan ze zich ook niet meer uitsloven voor u.
En tot slot nog een argument dat nog niet gezegd werd :
Sommigen vinden het beantwoorden van mails iets dat gratis zou moeten gebeuren.
Pleiten, research, dat mag dan wel doorgerekend worden.
Maar dan beseffen jullie toch ook dat al de tijd die een advocaat bezig is met mails te beantwoorden, verloren gaat.
Als hij 8 uur bezig is, en daarvan 1 uur mails beantwoordt, dan zou die volgens jullie dus maar 7 uur betaald zijn.
En hoe meer hij zijn best doet om mails te beantwoorden, hoe minder hij verdient...
Dan snap je toch dat dat niet kan...