Een vast tarief is onmogelijk. Men weet nooit hoe lang een zaak kan duren.Men moet eens een vrij bezoek brengen bij de vrederechter . Dan eens kijken wat er op de rol staat (vrije inzage) .Dan stelt men vast dat 50 procent geschillen zijn inzake erelonen van advocaten tegen vroegere klanten . Dan nog 25 procent inzake huurproblemen . De rest zijn geschillen onder de noemer anderen .
Het is hoogdringend dat de advocaat transpirantie geeft aan zijn klanten inzake vergoedingen voor zijn werk .
Door het uitblijven van deze zaken bestaan er veel problemen inzake rekeningen.
De klant weet niet over welke bedragen het gaat . Het kan 1000 zijn of 2000 enz. Iedereen heeft angst als er brief komt met afzender advocaat .
Het juiste antwoord voor T.S is niet juist te bepalen gezien ieder advocaat naar eigen goeddunken handelt .
Men weet nooit hoeveel uw dossier kost inzake huur in zijn kast (gebruiksruimte van zijn infrakstucteur)
Misschien is een vaste tarief instelling (na voorlegging van het probleem) een oplossing . (Niet een prijs vanaf ...)
Neen, dokters zijn eerlijk genoeg om te zeggen: "sorry, je zal even moeten langskomen in mijn praktijk voor een consultatie." Dus met andere woorden: dokers maken het héél duidelijk dat ze geld zullen vragen voor hun "advies" (en die prijs light véle malen lager dan wat een advocaat vraagt, maar bon).Gebruiker21, mochten die dokters heel de tijd gratis vragen beantwoorden per mail, dan komt niemand nog ter plaatse, zijn ze heel de dag aan het werk, en hebben ze geen inkomen.
Van mij mag hij aanrekenen wat hij wil, als hij de vraagsteller OP VOORHAND laat weten wat zijn advies zal kosten. Hoe moelijk kan dit zijn? Wat zit er achter, dat de advocaat dit NIET op voorhand laat weten? We weten allemaal wat er achter zit, maar bon...Dus als advocaat via digitale weg werkt mag hij niets aanrekenen.
Tuurlijk. Ik heb nooit anders beweerd. Juridisch kan de topic starter inderdaad niets beginnen. Maar het neemt niet weg dat het schandalige praktijken zijn... Advocaten zijn blijkbaar de enige "zelfstandigen" in België die geen offertes moeten voorleggen of prijzen afficheren, maar meteen mogen beginnen factureren, ook al weten ze goed genoeg dat hun klanten niet op de hoogte zijn van hun prijzen. Vreemd, niet? Maar bon, da's eigenlijk voer voor politics.be, en daar kom ik eigenlijk nietDat zijn allemaal persoonlijke opinies.
Dokters MOGEN niet zomaar vanop afstand diagnoses stellen.Neen, dokters zijn eerlijk genoeg om te zeggen: "sorry, je zal even moeten langskomen in mijn praktijk voor een consultatie." Dus met andere woorden: dokers maken het héél duidelijk dat ze geld zullen vragen voor hun "advies" (en die prijs light véle malen lager dan wat een advocaat vraagt, maar bon).
Meen jij dat echt? Denk jij nu echt dat de topic starter zijn intentie was om op slinkse wijze kosten van een advocaat te ontlopen? Sorry, maar ik ben een andere mening toegedaan.Maar ik vind het gewoon schijnheilig om advies te vragen aan een advocaat (of om het even welk ander beroep), om dan achteraf te doen alsof je niet wist dat het betalend was.
Het lijkt mij gewoon een truuk om van alles voor niets te krijgen.
Verkeerde vergelijking. Op de kaart kan je immers de prijs terugvinden. Beter vergelijking zou zijn dat je op het terras alvast een bierviltje klaarlegt voor uw pintje op te zetten, en dat de ober dan afkomt met "Aja, voor het gebruik van bierviltjes reken ik €2 aan. Niets in deze wereld is gratis, nietwaar?" Of stel dat je aan de ober vraagt: "Welk biertje is hier nu de moeite?" en de ober geeft je zijn mening, en op de rekening staat plots "Geleverd bieradvies - €2". Aja, wat had je nu gedacht? Dat die ober zijn tijd in advies zou steken, zonder iets aan te rekenen? Hij heeft 5 minuten met jou gepraat. Dus tegen €2 voor vijf minuten, dit is €24 voor een uur. Da's peanuts vergeleken met het uurloon van een advocaat...Nog eens, als ik mij op een terras van een café zet, en ik bestel een pintje, dan moet ik ook niet verbazing spelen als er een rekeningetje komt.
Ik werk genoeg met consultants. Ik weet perfect OP VOORHAND wat ze kosten. Een consultant zal altijd OP VOORHAND laten weten wat hun uurloon is.Waarom zou dat dan anders zijn bij beroepen die aan consultancy doen ?