afgelopen weekend ben ik bij een autohandelaar langgewenst voor te gaan kijken naar een golf4.
de wagen zag er nog vrij goed uit en de verkoper zei dat de wagen in "perfecte" staat was.
hij beloofde mij ook om 4 nieuwe banden te zetten en een nieuwe batterij te plaatsen.
meer dan in de wagen gaan kijken kon ik niet doen gezien de batterij plat was, dus kon ik de electronica niet uittesten.
echter bij de verkoop afgelopen woensdag heb ik moeten zoeken naar iets dat WEL werkte!
De slijtage van de banden,deze zijn bijna kaal.nochtans had hij gezegd deze te vervangen.
er komt een melding dat er een onderhoud moet gebeuren
de koffer gaat niet open
de bediening van de zijruiten werkt niet
er is een melding dat er een motorisch probleem is
de bediening van de zijspiegels werken niet
de passagiersdeur langs de binnenkant gaat niet open
de afstandsbediening werkt niet(enkel lichten knipperen)
de indicatie van de benzinetank werkt niet naar behoren
verder staat er in het contract dat ik de wagen koop in de staat waarin het zich bevindt en dat ik 6 maanden garantie heb op de motor en koppeling.
vandaag ga ik er weer langs met het lijstje van de gebreken, maar als hij dit weigert te herstellen, wat moet ik dan doen?
volgens de contractvoorwaarden kan ik niets doen, maar hij beloofde mij dat de wagen in perfecte staat was.
ik begrijp best dat er bij een wagen van 14 jaar iets niet meer werkt, maar als ik dit allemaal had geweten, had ik de wagen zeker niet gekocht, en vooral niet voor deze prijs. had toch verwacht dat het bij een handelaar iets betrouwbaarder ging zijn.