Bioscooptickets gekocht via kapaza

AgameJ
Topic Starter

Bioscooptickets gekocht via kapaza

#1 , 27 apr 2015 10:14

Hallo,

op 14/4 heb ik 3 bioscooptickets gekocht via kapaza. Ik probeerde de tickets dit weekend te gebruiken bij kinepolis.
Je raadt het al, de tickets waren reeds opgebruikt, op 15/4, de dag nadat wij ze gekocht hebben. De verkoper uiteraard gecontacteerd,
wat ik vertel kan uiteraard niet, de tickets werkten toen ik ze u verkocht heb, blablabla.
Dat klopt natuurlijk, ze zijn plots de dag erna opgebruikt en dan nog waar hij woont, op 100 km van mijn deur.
hij wil terugbetalen zegt hij als ik kan bewijzen dat ze niet werkten toen hij ze me verkocht, wat ik uiteraard niet kan, want toen werkten ze nog.
De mensen bij kinepolis hebben me zelfs 3 foto's laten nemen van hun kassa waarop duidelijk staat waar en wanneer die tickets gebruikt zijn.
Nu vraag ik jullie, is er iets wat ik hier tegen kan doen? Alle hulp is welkom. Aaangegeven op kapaza, maar die doen uiteraard niks, zijn shopje van tickets staat er nog steeds.
http://www.kapaza.be/nl/li?id=975975" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 27 apr 2015 10:37

Klacht indienen bij politie.
Misschien ook eens doorgeven aan de belastingdienst, hij staat als particulier op kapaza. Hoe komt een particulier aan al die tickets.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 27 apr 2015 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

AgameJ
Topic Starter

#3 , 27 apr 2015 10:40

Heb ik al gedaan , maar wordt daar veel naar gekeken?

Reclame

sloeberken

#4 , 27 apr 2015 10:44

Heb ik al gedaan , maar wordt daar veel naar gekeken?
Zeker het pv nummer vragen en doorsturen naar de procureur.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV

#5 , 27 apr 2015 10:45

U kan zich burgerlijke partij stellen mocht men seponeren (of als u dat verwacht). Vraag eventueel ook aan Kinepolis om de videotapes van de kassa's van die dag te bewaren, mocht de politie die vraag nog niet gesteld hebben. http://justitie.belgium.be/nl/wat_moet_ ... afrechter/" onclick="window.open(this.href);return false;

AgameJ
Topic Starter

#6 , 27 apr 2015 11:01

Misschien ook eens doorgeven aan de belastingdienst, hij staat als particulier op kapaza. Hoe komt een particulier aan al die tickets.

Het is idd heel vreemd, hoe kom je aan al die tickets, ben eens benieuwd of hij er nu zogezegd nog heeft voor kinepolis, hij had er toen 8, wij kochten er 3, dus zou hij er max nog 5 mogen hebben.
Moest ik gezien hebben dat hij er zoveel verschillende verkocht had ik het nooit gedaan, maar het was mijn vriendin en die lette daar niet op.
Ik had de tickets dringend nodig, dus stuurden we een scan door van de betaling, maar nee, hij moest eerst het geld op zijn rekening hebben.
hij zond ze dan een uur voor we ze wilden gebruiken, maar intussen hadden we al gewoon tickets aan de balie gekocht. Dus die tickets bleven dan anderhalve week liggen.
Zaterdagavond geprobeerd en natuurlijk nada. Wat ik deed, mocht blijkbaar ook niet, tickets zo aankopen dus, maar dat wist ik niet. Volgens mij stond zijn telnr ook bij het zoekertje toen, nu plots niet meer.
Ik weet zijn naam ook niet.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 apr 2015 11:34

Contacteer in ieder geval ook Kinepolis en meld dat deze persoon systematisch onbruikbare tickets aanbiedt op tweedehands sites. Geef hen ook alle gegevens die je hebt (zijn bankgegevens, telefoonnummer, URL / screenshot van zijn advertenties, etc...). Mogelijk onderneemt Kinepolis ook zelf actie tegen deze persoon.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

AgameJ
Topic Starter

#8 , 27 apr 2015 11:49

Contacteer in ieder geval ook Kinepolis en meld dat deze persoon systematisch onbruikbare tickets aanbiedt op tweedehands sites. Geef hen ook alle gegevens die je hebt (zijn bankgegevens, telefoonnummer, URL / screenshot van zijn advertenties, etc...). Mogelijk onderneemt Kinepolis ook zelf actie tegen deze persoon.
Ik denk niet dat kinepolis hier tegen actie zal ondernemen, maar zoals ik zei heb ik alles al gemeld aan hen en hebben ze me screenshots laten nemen van hoe en wanneer de tickets gebruikt zijn.
Zijn telefoonnummer stond eerst op de adv volgens mij en nu plots niet meer, ook weer vreemd. Ik dank jullie wel al allemaal voor jullie reactie. Als iemand geneigd is om eens contact op te nemen om 'zogezegd' tickets te kopen van hem, ben ik eens benieuwd wat zijn reactie zou zijn. de avd is van maart, onmogelijk dat hij nog tickets van kinepolis heeft dan.

GB2702

#9 , 27 apr 2015 14:04

Denk het zoekertje gevonden te hebben en blijkbaar verkoopt hij ook pretparktickets...

AgameJ
Topic Starter

#10 , 27 apr 2015 14:53

Denk het zoekertje gevonden te hebben en blijkbaar verkoopt hij ook pretparktickets...
Dat klopt, ik had de link ook geplaatst in mijn eerste post. Nieuwe ontwikkeling, sinds ik dreigde met politie heb ik nu toch plots 3nieuwe tickets gekregen, terwijl ik duidelijk zei dat ik deze niet meer wilde. Wat nu, blijven aandringen op geld terug? btw, wat hij doet mag zegt hij, tickets verkopen als hij geen winst maakt op de aankoopwaarde. Dan denk ik bij mezelf........ waarom verkoop je ze dan?

AgameJ
Topic Starter

#11 , 27 apr 2015 14:56

Dit is nu zijn laatste mail nadat ik zei dat ik ze niet wilde.....

Ik ben niet verplicht uw geld terug te betalen, ik heb gestuurd OF ik betaal u terug OF ik zend u 3 nieuwe tickets. 
Dat is mijn keuze, als u misschien wat meer normaal had gedaan dan deed ik er ook niet zo moeilijk over. 
En mij dan nog beschuldigen dat ik een oplichter ben enzo, ge zijt zelf een eikel eerste klas!! 
Ik laat mij niet vals beschuldigen door niemand, ge had maar normaal moeten doen onnozelaar!!! 
En dan nog wat liggen zeveren over de belastingen, gij kent dus echt niks van de wet eh. 
Ik ken er meer van dan gij en ik weet dat ik helemaal niets fout heb gedaan. 
Het feit dat de andere tickets gebruikt zijn kan een fout zijn van mij of men broer of een ander familielid maar het kan ook uw fout zijn, dat is nog niet bewezen. 
Maar goed, ik heb u 3 werkende tickets gegeven in de plaats en deze zijn volledig in orde en dit staat ook op papier. 
En u heeft deze codes al dus voor mij zijn ze niet bruikbaar meer dus ik kan u ook niet meer terugbetalen! 
Voor de rest moogt gij nu zoveel doen wat ge wilt, veel succes zou ik zeggen. 
Wat voor iemand gij zijt weet ik intussen maar al te goed ;-) 
Doe wat ge niet laten kunt, ik heb niets verkeerd gedaan en alles correct opgelost. 

AgameJ
Topic Starter

#12 , 28 apr 2015 09:12

iemand al eens 'geprobeerd' tickets te kopen, zo kan ik mss aan zijn naam komen?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 apr 2015 09:21

is dit goedkoper dan ter plaatse kopen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon

#14 , 28 apr 2015 09:45

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je die dingen via Kapaza koopt, kan toch alleen maar gedonder van komen....als het niet goedkoper is dan aan de kassa is er al helemaal geen incentive. Voor hetzelfde geld zijn de tickets online gekocht met een gestolen of gehackte kredietkaart en worden ze dan aan u doorverkocht. Indien u dan met PayPal ofzo mocht betaald hebben bent u uw geld kwijt en riskeert u nog problemen op de koop toe.

Als hij regelmatig dergelijke handelingen stelt is er -alvast inzake BTW- een probleem.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

AgameJ
Topic Starter

#15 , 28 apr 2015 12:10

Natuurlijk was het goedkoper dan aan de kassa kopen, het scheelde 3 euro per ticket..... :shock:

Terug naar “Gebrekkige Producten”