erfenis van grootvader

jeroenie
Topic Starter

erfenis van grootvader

#1 , 26 jul 2011 20:33

beste,

enkele maanden terug is mijn vader gestorven. nu is onlangs ook mijn grootvader gestorven.
mijn grootvader had 3 kinderen, waarvan zijn zoon (mijn pa) gestorven is.
zijn dochters leven nog
ik heb ook nog 2 zussen, is het dan zo dat het deel die mijn pa oorspronkelijk toekwam, nu wordt doorgeschoven naar ons 3 (mijn 2 zussen en ik)?

indien wij iets erven, wat moet er dan gebeuren om de erfenis eerlijk te verdelen, en te zorgen dat mijn 2 tante's niet alles onderling verdelen?

jeroen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 26 jul 2011 22:11

Jij en je twee zussen erven van grootvader samen wat je vader zou erven , nl. 1/3 van de nalatenschap. Er moet een aangifte nalatenschap gebeuren , waarmee jullie akkoord moeten gaan door ze te tekenen. Dan kun je zien wat er in die nalatenschap zit. Om de banktegoeden vrij te krijgen , moeten jullie ook tekenen. Vraag op dat moment inzage. Misschien hebben jullie van je vader al een stuk van het huis geërfd. Indien je geen vertrouwen hebt in één of ander , schakel dan een notaris in.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

jojan

#3 , 27 jul 2011 09:22

U en uw zussen erven bij plaatsvervulling.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”