Gemeente in de fout ? En serieus boel !

scorpioen
Juridisch actief: Nee

Re: Gemeente in de fout ? En serieus boel !

#16 , 05 sep 2016 12:59

Sorry scorpioen , maar de Vlaamse regering (of zo iets , bedoel Vlaanderen.be) schrijft precies het tegenovergestelde
van wat jij schrijft !
En wat is er dan fout in wat ik schrijf?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nietsje
Topic Starter

#17 , 05 sep 2016 13:05

Gelieve duidelijk te zijn: "alle procedures zijn tijdig gebeurd", betalen is ook een onderdeel van de procedure, dus blijkbaar is toch niet alles tijdig gebeurd.

- heb jij en/of je kinderen bezwaar aangetekend? Op basis van welke gronden?
- wat was het resultaat van het bezwaar?
Jij bent de moderator , jou tegenspreken ga ik niet doen ! Mijn mening is ja en nee !

Als het aanslagbiljet niet is opgesteld zoals wij gewoon zijn , dan mogen we toch twijfelen.

Het aanslagbiljet was een soort factuur zonder enige informatie betalingsmodalitieten
en dies meer , bij andere gewoonlijk een halve pagina op de keerzijde en o.a. zoals
image hierbij i.v.m. betalingen.
( image invoegen mislukt - hoe te doen)

Plus ik had 2 aangetekende brieven verstuurd naar de gemeente , zonder antwoord.

- Uw vraag in verband met wie bezwaar aantekende is beetje onjuist , aan kinderen die naakte eigenaars
zijn is het bij wet verboden om bezwaar in te dienen (aan te tekenen). Wij de zakelijke gerechtigden
hebben bezwaar ingediend zoals de wet het voorschrijft.
- Op gegronde basis van dat _De administratieve akte tot vaststelling van de leegstand_ als een vorm
van valsheid in geschriften bestempeld werd etc..etc..
- Het resultaat van het bezwaar was : Uw woning blijft op de lijst leegstandinventaris en
U bent verplicht de leegstandbelasting te betalen.

asperger

#18 , 05 sep 2016 13:25

Ik begrijp niet waarom u die belasting niet wil betalen.
De termijnen zijn overschreden,.
Bezwaar werd geweigerd.

En u schrijft zelf dat de gemeente "mooi de wetgeving heeft gevolgd".
Hoe zou u die tegenstrijdigheid voor een Rechtbank verdedigen?
Dus betalen die handel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !!!!
Laatst gewijzigd door asperger op 05 sep 2016 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Nietsje
Topic Starter

#19 , 05 sep 2016 13:26

Dus de gemeente belette u om het onroerend goed tijdig te verkopen?
Kunt u dat bewijzen? Niemand gaat zomaar geloven dat de gemeente verkopen gaat blokkeren om leegstandsheffing te kunnen innen...

Ik vermoed dat uw kinderen niet zuiver naakte eigenaars zijn.
Hoe is de toestand "beide ouders= vruchtgebruikers" en "kinderen=naakte eigenaars" tot stand gekomen?
Hoe weet u dat jullie als ouders de enige vruchtgebruikers zijn?
Juist en zonder mij aan te schrijven. Ja ik kan dat schriftelijk bewijzen , inclusief foto´s
Via e-mails naar het Immo kantoor en ik bezit deze middels forwarding , vijftal pagina´s
- Jawel de kinderen zijn 100% zuivere eigenaars.
- Ouders enige vruchtgebruikers , omdat zo exact in de aankoopakte staat , zo 15 jaren geleden laten zetten

Nietsje
Topic Starter

#20 , 05 sep 2016 13:31

Ik begrijp niet waarom u die belasting niet wil betalen.
De termijnen zijn overschreden,.
Bezwaar werd geweigerd.

En u schrijft zelf dat de gemeente "mooi de wetgeving heeft gevolgd".
Hoe zou u die tegenstrijdigheid voor een Rechtbank verdedigen?
Dus betalen die handel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !!!!

Asperger mag ik vragen om serieus !
Heb ik niet geschreven

asperger

#21 , 05 sep 2016 13:33

Bezit u werkelijk een geschrift waarin een bevoegde ambtenaar het immokantoor verbiedt uw eigendom te verkopen en waardoor u chronologisch kunt bewijzen dat enkel door die handelswijze de leegstandsbelasting verschuldigd is? (1)

Ik ben ernstiger dan ooit, maar het samenzweringsgehalte in uw verhaal is nogal ongewoon.

Bezit u (1) dan staat u sterk. Anders: vergeet het en betaal.

ps: U schreef wel echt: "De gemeente volgde mooi de wetgeving:"; Ik verzin niets. Enkel feiten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Nietsje
Topic Starter

#22 , 05 sep 2016 14:04

Sorry scorpioen , maar de Vlaamse regering (of zo iets , bedoel Vlaanderen.be) schrijft precies het tegenovergestelde
van wat jij schrijft !
En wat is er dan fout in wat ik schrijf?
Van Vlaanderen kreeg ik deze hulp : https://www.vlaanderen.be/nl/search?key ... n+zakelijk

Plus het volgende :
Rechtszekerheidsbeginsel. De gemeente moet haar besluiten zó formuleren dat de burger precies
weet waar hij aan toe is of wat de overheid van hem verlangt.
Bovendien moet de gemeente de geldende rechtsregels juist en consequent toepassen.

Nietsje
Topic Starter

#23 , 05 sep 2016 14:06

Bezit u werkelijk een geschrift waarin een bevoegde ambtenaar het immokantoor verbiedt uw eigendom te verkopen en waardoor u chronologisch kunt bewijzen dat enkel door die handelswijze de leegstandsbelasting verschuldigd is? (1)

Ik ben ernstiger dan ooit, maar het samenzweringsgehalte in uw verhaal is nogal ongewoon.

Bezit u (1) dan staat u sterk. Anders: vergeet het en betaal.

ps: U schreef wel echt: "De gemeente volgde mooi de wetgeving:"; Ik verzin niets. Enkel feiten.

Ja ik heb dat geschreven Asperger !
Maar niet in die context , graag geen knip en plakwerk.
Daarmee wordt ik niet geholpen.

En die leegstand is niet te wijten aan tegenhouden verkoop zoals jij
tracht te laten uitschijnen Asperger
Asperger please niet meer doen.

Ik weet dat ik heel sterk sta betreffende al die pesterijen , maar ik
wil het staatsblad de efectieve wettekst zien waarbij ik de gemeente
kan laten veroordelen wegens opzettelijk tegen de wet in de deurwaarder
naar mijn kinderen te sturen.

Van Vlaanderen kreeg ik deze hulp : https://www.vlaanderen.be/nl/search?key ... n+zakelijk

Plus het volgende :
Rechtszekerheidsbeginsel. De gemeente moet haar besluiten zó formuleren dat de burger precies
weet waar hij aan toe is of wat de overheid van hem verlangt.
Bovendien moet de gemeente de geldende rechtsregels juist en consequent toepassen.

Sorry nu ben ik naar mijn werk , mooi dat men er met mij meeleeft

advo-immo

#24 , 05 sep 2016 14:59

Vraagsteller verwijst enkel naar de algemene info die beschikbaar is op desbetreffend forum.
Daardoor rukt TS zijn conclusies uit hun juiste verband.

Wanneer op de Vlaamse website gesproken wordt over zakelijke rechten is dat in de beperkte contex van speciieke
zakelijke rechten die voor bepaalde beleidsdoelen van toepassng zijn. Het gaat voorzeker niet over een allesomvattende definitie van "zakelijke rechten" als dusdanig. Een eigendomsrecht, al zij het blote eigendom, is voorzeker een zakelijk recht.

Indien TS een geding tegen de gemeente wil inspannen op grond van het algemene principe "rechtszekerheidsbeginsel" dan wens ik hem veel succes toe, want zijn (mogelijke?) schade bewijzen op grond dat rechtsbeginsel -zeker in de geschetste context- is onbegonnen werk.

Alleszins kan TS als vruchtgebruiker geen betaling weigeren louter wegens het feit dat -misschien- zijn kinderen ten onrechte werden aangesproken tot betaling.
PLEZIER OP KOP

scorpioen

#25 , 05 sep 2016 15:14

Dekkers en Dirix, Handboek Burgerlijk Recht, Deel II.
Zakenrecht noemt men elk subjectief recht, dat direct op een zaak slaat, zonder toedoen van een persoon.
Daartegenover staat het begrip "persoonlijk recht" of "schuldvordering". Onder schuldvordering begrijpt men het recht van een persoon (schuldeiser) op een bepaald gedrag van een ander (schuldenaar).

Ik denk dat er niet de minste twijfel over kan bestaan dat de naakte eigendom een zakelijk recht is, wat men op die website van Vlaanderen ook moge beweren.

Verder zijn bedenkingen als rechtszekerheidsbeginsel enz. heel nuttig (alhoewel in deze eerder de schending van de artikelen 10 en 11 van de Grondwet aan de orde is, zie het arrest van het Grondwettelijk Hof waar ik reeds naar verwees). Maar dat is allemaal maar nuttig bij een behandeling ten gronde van de bestreden aanslag: dus bij tijdig indienen van bezwaar en bij afwijzing van het bezwaar, instellen vordering bij de fiscale rechter. Dat is de kern van uw probleem.

Nietsje
Topic Starter

#26 , 05 sep 2016 16:55

Aan advo-immo & scorpioen danke , uw berichten gelezen op smartphone en rest van dag verlof
gevraagd en gekregen , ergens wil ik de wet kennen ! Ik heb mij erin vastgebeten !

Waarom zie ik nergens staan WEL een zakelijk recht !

De reden dat ik beginnen twijfelen ben was het gesjoemel met de akte van leegstand.
Namelijk op een oud formulier (klad) stond er naakte eigenaar bij en op het dubbel dat ik kreeg stond
naakte eigenaar niet meer bij . Dit kan trouwens gecontroleerd worden via google , men kan die oude
niet meer downladen etc... intikken in google - leegstandsregister naakte - zonder streepje
en daarna meer bepaald het zoekresultaat van de gemeente Harelbeke en Haaltert

Link hier op dit forum
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=26088

Faculteit Rechtsgeleerdheid Universiteit Gent
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/2 ... 001_AC.pdf

https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-won ... lijk-recht

http://belastingen.vlaanderen.be/bedrijfsruimte

http://belastingen.vlaanderen.be/woning-enof-gebouw

En last but not least

http://www.lauwers-seutin.be/grondwette ... fsruimten/

Ik wil winnen i.v.m. mijn kinderen , dat de gemeente geen deurwaarder mocht sturen naar mijn kinderen.
En hoe zal De Rechter het bekijken ! Om geld gaat het niet , het gaat gelijk te krijgen i.v.m. het pesten.
Attentie : De gemeente heeft VIER verschillende deurwaarders gestuurd 1 x naar mij / 1 x mijn vrouw (andere) / 1 x zoon / 1 x dochter

Schepen

#27 , 05 sep 2016 20:08

Flink verhaal.
Bij ons ook van toepassing , kassa altijd leeg , als jong gemeenteraadslid kan ik best nog pluimen verdienen.
Iedereen was er fijn naast ook de mod , mag het nu of niet de deurwaarder sturen naar naakte eigenaars.
Advocaten zouden dat toch moeten weten en op een juridisch forum vandoen of nog op vakantie misschien

asperger

#28 , 05 sep 2016 20:21

Als jong gemeenteraadslid kun je beter gaan zeveren op het politics.be forum ipv de juristen/advocaten die hier al meer dan voldoende hebben
geantwoord te schofferen. Niemand was er hier "naast", klein duimpje.

Schepen

#29 , 05 sep 2016 21:11

Oei begrijp niet wat er fout of onbeleefd in mijn bericht staat , vrije meningsuiting verboden.
Als "asperger" een Chef-functie hier heeft , ik zal luisteren en hier niets meer schrijven.
In forum politics.be dan maar , het merendeel van onze politiekers zijn prima advocaten.

scorpioen

#30 , 05 sep 2016 21:33

mag het nu of niet de deurwaarder sturen naar naakte eigenaars.
Als een aanslag gevestigd werd op naam van de naakte eigenaars, zij niet tijdig bezwaar hebben ingediend, of bij een afwijzing van het bezwaar geen vordering hebben ingesteld voor de rechtbank en de aanslag definitief is, mag het.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”