Mijn moeder is overleden. Er is geen testament gemaakt. wij zijn met twee erfgenamen ik en mijn zus. Ik heb een vermoeden dat er door mijn moeder een schenking is gebeurd binnen de 3 jaar aan de zoon van mijn zus waarvoor geen schenkingsrechten betaald zijn . Indien dit niet aangegeven is aan de fiscus moet hier successierechten + een boete op betaald worden. Wie moet deze successierechten betalen ik en mijn zus als wettelijke erfgenamen of de zoon van mijn zus? en ook wie moet deze boete betalen ik en mijn zus als wettelijke erfgenamen of de zoon van mijn zus?
Is die schenking traceerbaar? Aangezien u zelf twijfelt over het bestaan ervan....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)
Het probleem van piet is waarschijnlijk dat hij, met die schenking, minder zal erven. Hij zal wel met bewijzen moeten afkomen, vb. met een bankonderzoek.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon
Als mede-erfgenaam kun je de uittreksels opvragen bij de bank.
Dan weet je het.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)