erfrecht

Poentje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

erfrecht

#1 , 07 jun 2020 14:18

Ik zou eens willen vragen mijn man is zeer slecht en de dokter heeft gezegd dat ik best alles kan regelen, dus is niet goed. Ik vraag mij af of de dochter van mijn man uit zijn eerste huwelijk rechten heeft. Ik heb een appartement gekocht in 1975 en zelf afbetaald ik ken mijn man sedert 1976 en we zijn in 1991 gehuwd met wie langst leeft heeft alles overeenkomst bij de notaris. Kan zij iets eisen als mijn man komt te overlijden, hij bezat geen eigendom en ook niet veel geld. Ik zou dit toch eens willen weten, zij ziet niet naar hem om maar als er iets te rapen zijn dan is dat gewoonlijk wel zo.
Wie kan mij raad geven,
Groetjes,
Poentje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 07 jun 2020 18:20

Beste,
u bezat dit appartement voor uw huwelijk. Dat is en blijft van u - alleen. Echter, zijn dochter kan ( en zal) die overeenkomst 'langst leeft, al heeft' aanvechten. Ik begrijp zelfs niet dat de notaris dat heeft opgemaakt. Zij is immers zijn erfgenaam. Als jullie niet getrouwd zijn in scheiding van goederen, heeft zij recht op de helft van de gemeenschap, nl. het deel van haar vader.
Ook dit : herhaal hier op dit forum bij 'pensioen' uw vraag over overlevingspensioen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”