Goedemiddag,
in 2001 is mijn vader overleden. Hij was hertrouwd met mijn stiefmoeder. Mijn stiefmoeder had 4 kinderen. Ik was enig kind van mijn vader.
Ik heb echter nooit een erfenis gehad van mijn vader. Ik weet wel dat er behoorlijk wat kasbons waren maar elke keer dat ik vroeger naar die kasbons vroeg, kreeg ik van mijn vader te horen :"Die liggen bij mij in de safe in de bank en daar staat geen naam op."
Ik had met mijn stiefmoeder nooit een optimale band en er waren dikwijls hoog oplopende ruzies over geld. Tijdens één van die ruzies bekende ze zelf dat mijn vader alle kasbons aan haar gegeven had en er had bi jgezegd dat die van mij waren, maar omdat zij altijd goed voor mij gezorgd had, waren ze nu voor haar. Indien ik er iets van nodig had, moest ze dat wel geven. Dit is echter nooit gebeurd.
In 2015 (ongeveer) sterft mijn stiefmoeder. Ook dan heb ik niks van een erfenis gezien. Onlangs ben ik wel aan de weet gekomen dat dit ook nooit zou gekund hebben omdat mijn stiefmoeder mij nooit officieel geadopteerd had, net zo min als mijn vader de kinderen van mijn stiefmoeder geadopteerd had.
Buiten die kasbons was er ook nog een auto die verkocht is en een salon dat gedeeltelijk meegegaan is met mijn stiefmoeder toen ze naar een serviceflat ging en de rest is kapot geklopt door haar kinderen.
Nu zit ik al al die jaren gewrongen met het feit dat mijn vader mij eigenlijk onterft heeft. Maar voor zover ik weet kan en mag dit eigenlijk niet. Ik had al halvelings mijn licht eens opgestoken bij een notaris en daar kreeg ik te horen dat ik tot 30 jaar na het overlijden een inkorting kan vragen.
Het grote probleem is dat ik niks kan bewijzen van het geld dat er was. Daar stond, zoals mijn vader zelf zei, geen naam op en lag bij hem in de kluis in de bank.
Hoe begin ik hier aan? Kan de bank nog zien wat er in die kluis lag? Wat kost zo'n procedure?
Ik wil namelijk niet meer notariskosten betalen dan dat ik zou kunnen erven...