Auto gekregen van mijn zus 4-5 jaar geleden, ze eist hem terug

zeno
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Auto gekregen van mijn zus 4-5 jaar geleden, ze eist hem terug

#1 , 20 dec 2024 07:31

Hey iedereen!

5 jaar geleden is mijn zus haar man gestorven. Ze is dan bij mij komen wonen en heeft dan een nieuwe auto gekocht voor me in de garage en heeft die aan me geschonken tijdens de aankoop, dus de auto stond direct op mijn naam. Of de aankoopfactuur op haar naam stond of op mijn naam dat weet ik niet meer. Nu na 5 jaar voor haar zorgen, is ze weg gegaan bij een andere zus van ons, en eist ze haar auto terug. Kan dat zomaar? Hoe sterk sta ik in mijn schoenen?

Toen mijn zus al 2 jaar bij mij woonde heeft de andere helft van de familie er ook voor gezorgd dat ze onder bewindvoering kwam te staan. Maar dat was dus na de aankoop van de wagen voor me.

Het is natuurlijk jammer dat wanneer je 5 jaar zorgt voor iemand, die persoon plots de kar keert naar een andere zus, en haar geschenk terug opeist..

Alvast bedankt voor jullie tijd en advies!

Groetjes,
Zeno

basejumper

#2 , 20 dec 2024 18:16

Beste

De factuur bepaalt de eigenaar. Dat wordt versterkt door betalingsbewijs. Als zij betaalde en factuur staat op haar naam is het haar wagen. Het feit dat u 5 jaar voorzien werd van een wagen lijkt me voldoende dankbaarheid. Er zijn meer mensen die familie helpen en daar geen wagen voor krijgen…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2024 20:39

Bent u ook niet uitgenodigd door de vrederechter ?
Wie betaalde de verzekering? De nummerplaat staat op uw naam die dient u va voertuig te halen en ofwel op uw nieuw voertuig te gebruiken of binnen te sturen via bpost.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”