vernietiging testament

igore
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vernietiging testament

#1 , 10 okt 2020 08:15

Dit jaar is de zuster van mijn vader overleden. Er bleek nog vlak voor haar dood een testament opgesteld. Het laatste testament dat in het ziekenhuis opgesteld werd, is aangevochten via de rechtbank door mijn zus omwille van manipulatie door de begunstigde in het laatste testament en de onbekwaamheid van mijn tante die onder bewindvoering was geplaatst. Het geld zou in dit testament volledig gaan naar een niet familielid (begunstigde zijn kleinkinderen). Als de uitspraak voor de rechtbank positief is en het testament als ongeldig verklaard wordt :
1) Kan het vorige testament ingeroepen worden waar dezelfde begunstigde er voor de helft in vermeld wordt of vruchtgebruik krijgt?
2) Indien punt 1) tevens ongeldig verklaard wordt, kan ik automatisch als wettelijke erfgenaam (mijn vader haar broer is overleden) de helft hiervan opeisen?
Dank alvast voor jullie antwoorden.
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 10 okt 2020 13:57

Was uw familielid toen ook al onder bewindvoering.
Testament via notaris.

wanton

#3 , 10 okt 2020 17:49

Het laatste testament dat geldig wordt verklaard, is hetgene dat zal worden uitgevoerd.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

igore
Topic Starter

#4 , 18 okt 2020 09:22

Beste
Bedankt voor jullie antwoord.
Als ik het goed lees als er vorige testamenten waren hebben die de voorkeur boven de wettelijke erfgenamen?
Mvg

Thomas Morus

#5 , 18 okt 2020 11:53

Het meest recente testament dat geldig wordt verklaard is uitvoerbaar.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”