Ongeveer 6 maanden geleden ondertekende m'n 2 zussen en ik de akte voor de verdeling van onroerende goederen, waarbij ik het ouderlijk huis overnam in volle eigendom.
2 maanden voor de ondertekening werd een verdeling van de inboedel in het huis georganiseerd.
Dit verliep eerder chaotisch omdat één zus ook haar vier kinderen meenam. Het werd op den duur te gortig, zodat m'n andere zus de verdeling van persoonlijke spullen in de kamer van onze ouders weigerde met de kinderen erbij.
Die andere zus heeft nadien nog een aantal keren voorgesteld om gezamelijk en zonder kinderen door die ene kamer te gaan maar
daar kwam geen reactie op. Bij de ondertekening op het kantoor van de notaris werd hier ook niet op teruggekomen door een van de partijen.
Nu zes maanden later wil de zus met de 4 kinderen een nieuwe verdeling van de resterende inboedel.
Ik antwoord hierop dat de verdeling een afgesloten hoofdstuk is.
Een week later ontvangen m'n andere zus een ik een mail dat ze een advokaat heeft ingeschakeld.
M'n andere zus en ik ontvangen de week daarop een mail van een advokaat met eis tot een minnelijke verdeling, binnen de 8 dagen.
"Bij gebreke aan antwoord binnen deze termijn, dan wel in geval van weigering, zal ik de procedure tot gerechtelijke vereffening-verdeling dienen in te leiden."
Mijns inziens is de redelijke termijn om nog goederen op te eisen overschreden.
M.a.w. kan de aangestelde advokaat dit afdwingen in een rechtbank ?