Kan iemand mij helpen?
Mijn moeder werd samen met nog 3 andere personen door een vriend als erfgenaam aangeduid, verder wou hij het erfdeel van zijn vrouw tot het wettelijke minimum beperken. Het testament werd in een authentieke akte gegoten door de plaatselijke notaris, met daarin dus de vermelding van de personen die hij als efgenamen aanduidde en daarin ook de vermelding dat hij het erfdeel van zijn vrouw tot het wettelijke minimum wenste te beperken. Drie maand geleden is die vriend gestorven en werd mijn moeder met de andere legaten opgeroepen bij de notaris. Al die tijd waren zij in afwachting van wat zij gingen erven. Vandaag krijgt mijn moeder plots een telefoon van de notaris waaruit blijkt dat ze helemaal niets erven. Omdat die man nog in het vroegere huwelijksstelsel was getrouwd, blijkt zijn vrouw alsnog enige erfgenaam te zijn.
Kan hier nog iets aan gedaan worden? Kan het dat de notaris een dergelijke fout maakte? En waarom moest het 3 maand duren vooraleer ze met dit antwoord op de proppen kwamen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!