Energiefactuur

Alaska
Topic Starter

Energiefactuur

#1 , 11 okt 2013 13:47

Deze week kreeg ik van een gerechtsdeurwaarder een bevel tot betaling van een energiefactuur(?) van mijn in 2011 overleden broer. Ik heb echter de erfenis van mijn broer verworpen. Kan ik tocht verplicht worden deze te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe

#2 , 11 okt 2013 13:58

nee, als je de erfenis hebt verworpen laat je dit best weten aan de energieleverancier (als je de stukken nog hebt kun je eventueel een kopie hiervan bijvoegen) maar betalen hoef je niet te doen!
Ik neem aan dat je ouders en/of eventuele andere erfgenamen ook verworpen hebben?

Alaska
Topic Starter

#3 , 11 okt 2013 14:08

Ik heb de gerechtsdeurwaarder dinsdag reeds op de hoogte gebracht via e-mail, maar nog geen reactie gehad! Is dit voldoende, of doe ik dit beter via een aangetekend schrijven? Mijn ouders zijn inmiddels overleden en met mijn andere broers heb ik geen contact meer. Alvast bedankt voor het vlugge antwoord!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2013 14:54

Hebt u geen afschrift van de verwerpingsakte?
Daar een copie van aan DW bezorgen.
Telefonisch afspreken hoe te verzenden en gesprek opnemen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”