Het terug vragen van een cadeau die ervoor van haar ex was..

babydiver
Topic Starter

Het terug vragen van een cadeau die ervoor van haar ex was..

#1 , 21 apr 2015 22:33

Hallo iedereen....
Ik ga een lang verhaal kort maken....
Ik was sinds samen met een vriendin en dat voor de derde keer nadat ze me twee keer had bedrogen en dit voor een derde keer nu met dezelfde persoon...Dus tot drie keer weg gaan naar de persoon van wie ze drie keer is weg gegaan..
Nu ik eindelijk de knop heb doorgehakt en me niet meer laat vangen eist ze een telefoon terug die ik van haar kreeg en een televisie...
Dit is reeds al drie maanden geleden gegeven en wat blijkt nu...Dit zou van de ex zijn en op zijn naam staan...
Die ex waar ze nu weer bij woont hebben officieel nooit samen gewoond en is het grootste uitschot ooit...
De periode dat ik met haar samen was heft hij inbreuk op privacy gepleegd tegenover mij, mijn neus gebroken,stalking en belaging...Enz
Deze klachten moeten nog gerechtelijk behandelt worden...Aangezien ze nu terug samen is met hem eist zij (waarschijnlijk door zijn toedoen)
de telefoon en televisie terug....Die ik in de tijd van haar heb gekregen...
Kan dit zomaar en moet ik dat doen?

Dank u op voorhand voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 apr 2015 07:20

U antwoordt dat dit geschenken waren van haar en u deze dus niet teruggeeft.

Ik veronderstel dat ze geen sleutels heeft en/of dat u het slot veranderd heeft zodat ze niet meer binnen kan?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 apr 2015 10:56

En niet meer ingeschreven?

Reclame

kojak
Contacteer: Website

#4 , 23 apr 2015 23:01

Als het een cadeau was, heeft ze niets terug te vragen.
Was het niet haar eigendom, dan is dat diefstal van haar kant uit tnv die andere man.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

eylis

#5 , 24 apr 2015 12:12

Als mevrouw zelf uit je woning is getrokken én haar domicilie niet op jouw adres staat, had mevrouw haar persoonlijke spullen moeten meenemen en beheren als een "goed huisvader". Als ze met jou geen afspraken op papier heeft gezet (bijvoorbeeld: de televisie kom ik voor 1 mei ophalen) heeft ze die televisie en telefoon juridisch gezien onbeheerd achtergelaten. Dat wil zeggen dat ze u niet ter verantwoording kan roepen dat u zorg voor die spullen moest dragen. Of ze er nog staan of niet, is het punt niet meer. Mevrouw had net ze goed haar tv en telefoon op straat kunnen laten liggen...O ja, als ze wappert met een factuur of dergelijke meld je formeel: je hebt je spullen onbeheerd achtergelaten. Ik heb ze niet in een afgesloten ruimte bewaakt voor jou.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”