Moeder had vruchtgebruik en 1300€ pensioen.
Sorry, maar ik jaag er op een maand meer door dan dat. Als uw moeder vruchtgebruiker was van de woning, is het niet meer dan normaal dat zij KI, verzekering, gas, electriciteit, etc... betaalt.
Dit ging er blijkbaar volledig door aan oa het KI, verzekeringen
Kan ik me goed voorstellen. Moest ze alleen gewoond hebben in die woning, had ze waarschijnlijk niet rondgekomen...
terwijl broer zich heel wat "folietjes" permitteerde.
Wat is daar mis mee en wie zegt dat die folietjes niet door de broer zelf betaald zijn?
Natuurlijk is het de bedoeling dat ook moeder haar bijdrage deed maar is hier niet één of andere manier om na te gaan hoeveel dat eigenlijk moest zijn.
Neen, wij weten niet hoe groot de woning was, hoeveel het KI bedroeg, hoe hoog de verzekeringspremie was, wat de uitgaven voor levensmiddelen waren, etc, etc...
Het wordt steeds duidelijker dat moeder gemanipuleerd werd
Heb je hier bewijzen van?
De zorg voor moeder werd door anderen gedaan waarvoor zij ook betaalde.
Diensten als wit-gele kruis en dergelijke zijn inderdaad niet gratis. Ik zie nog steeds geen probleem.
Ik ben dus steeds kwader aan het worden als ik ook hoor dat ze 6 maand lang(winterperiode) zonder warm water zaten omdat broer de kost niet wou doen voor een nieuwe verwarmingsketel.
Dit staat los van uw originele vraag.
Ik denk dat hier een beetje "teleurstelling wegens geen of lage erfenis" speelt. Om even iets in een bepaald perspectief te plaatsen: ik leef samen met mijn partner en heb twee kinderen en een huis af te betalen en onderhouden (geen villa). We zetten maandelijks wat opzij om te sparen, maar geven maandelijks ongeveer €3000 uit aan afbetaling woning, verzekeringen, nutsvoorzieningen, eten, kinderen, auto, etc... Dat het pensioen van uw moeder dus volledig opgaat aan "levenskost", kan gewoon normaal zijn. Als de kostenstructuur een beetje zaols de onze is, zal de broer nog maandelijks €1700 moeten bijdragen om het "huishouden" draaiend te houden.
Vraag jezelf af of u echt zoveel onrecht aangedaan is, zou ik zeggen.