Tweedehands wagen met motorstoringsproblemen na 5 minuten rijden

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
DT89
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Tweedehands wagen met motorstoringsproblemen na 5 minuten rijden

#1 , 26 aug 2024 13:09

Beste,

Begin juli 2024 heb ik een tweedehands Citroën gekocht bij een officiële verdeler. Helaas begon het motorstoringslampje al na enkele minuten op de weg naar huis te branden. Ondanks meerdere reparaties blijft het probleem zich voordoen. Het motorstoringslampje begint opnieuw te branden, met de foutcode dat er iets mis is met de katalysator.

Na drie mislukte reparaties hebben we de garage dringend verzocht om een schriftelijke bevestiging te sturen van de exacte onderdelen die vervangen zijn. Helaas hebben we tot op heden nog geen duidelijkheid gekregen over de precies uitgevoerde werkzaamheden. Volgens de garage werd de katalysator een tweetal keren door een herziene katalysator vervangen en werd er een software-update uitgevoerd.

Vandaar de vraag wat zijn mijn rechten als consument. Kan ik de koopovereenkomst ontbinden en de wagen teruggeven? Ik vrees dat het probleem niet zal worden opgelost. Hierdoor kunnen wij geen langere afstanden met de wagen rijden. Daarnaast zal het aanzienlijk moeilijker worden de wagen in de toekomst weer te verkopen.

Alvast bedankt voor het advies.

Sianna

#2 , 26 aug 2024 19:28

Vraag om info: is het een wagen met een Puretech motor (natte distributieriem)?

Indien ja: hier eens lezen.

Ik weet dat er in Frankrijk class action zaak gaande is. In België was m'n ook bezig met dat op te zetten, maar ik heb mijn motorstoring op wielen (C3) van grote miserie verkocht en ik volg het niet meer. Kan wel eens kijken of ik er in m'n mails nog iets van terugvind.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”