Domicilie kinderen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Anandadeconinck
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Domicilie kinderen

#1 , 04 feb 2025 12:03

Beste,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is dat bij een scheiding er 1 kind staat ingeschreven bij de moeder en 1 kind staat ingeschreven bij de vader of horen beide bij 1 zelfde ouder ingeschreven te zijn?

Mvg

Blaatpraat

#2 , 04 feb 2025 15:30

Dit is, volgens mijn advocaat, zelfs de gangbare manier van werken, als beide ouders hiermee akkoord gaan.

Thomas_A

#3 , 05 feb 2025 07:46

Inderdaad vrij gangbaar om zo de voordelen te verdelen, al is het financieel vaak niet zo interessant.

Bv. bij kortingen voor gezinnen met minimaal 2 kinderen. Objectief gezien kan je beter 1 ouder de voordelen geven en de helft doorrekenen. Maar je bent natuurlijk gescheiden voor een reden…

Reclame

Franciscus

#4 , 05 feb 2025 15:17

Beide kinderen kunnen ook respectievelijk op ander adres worden 'ingeschreven ' zodat ze ook in de gemeente andere ouder dezelfde voordelen kunnen verkrijgen.

Asterx

#5 , 05 feb 2025 19:01

Uit eigen ervaring: Ik heb 3 kinderen ten laste staan, evenals op mijn adres ingeschreven, mijn ex-partner 1 kind ten laste & ingeschreven op haar adres.
Alle 4 kinderen met dezelfde ouders.
2 Kinderen verblijven permanent bij mij, de andere 2 week/week. (helaas)

Terug naar “Stel een vraag”