Ik ben eigenaar van een woonst dat ik verhuurde. Huurder betaalde de laatste maanden de huur niet meer. Huurcontract wordt verbroken via de vrederechter. Aan mij werd via het vonnis de huurwaardborg, alle achterstallige huur, wederverhuringsvergoeding en bezettingsvergoeding toegekend. Het gaat hier om enkele duizenden euros waar ik recht op heb.
Huurder gaf al in de rechtbank aan dat ze niets kan betalen, met een attitude van "ik heb geen geld dus moet je het ook bij mij niet komen halen". Ze heeft meermaals aangegeven het bedrag niet te betalen.
We horen van de huurder dat ze niets meer heeft, geen auto meer, geen meubels. (referentie)adres zou bij het ocmw staan. Slaapplaats bij haar grootouders maar waarschijnlijk daar niet gedomicilieerd. We zien vele briefjes van de post in de brievenbus van mijn huurwoning verschijnen voor ophaling aangetekende zendingen tav de huurder.
Mijn vraag. Is het zinloos om een deurwaarder in te schakelen? Huurder werkt wel, maar ik hoor dat bv een procedure tot loonsbeslag niet makkelijk is. Maar weet niet of dit klopt.
Huurder toonde zeer veel gebrek aan verantwoordelijkheid en ik vraag me af of iemand die in dergelijke situatie beland eerder voordeel daarbij heeft als er schulden zijn. Het voelt onrechtvaardig dat ze op deze manier het geld dat zij mij nog moet, gewoonweg kan negeren en verder kan gaan met haar leven zonder haar verantwoordelijkheid te moeten nemen.