@lukasi: Nee, dat is het hem juist: ik heb een respectabel beroep met een hoog inkomen en mijn partner heeft een volwaardig pensioen. Wij zouden samen het huurcontract aangaan met domicilie: hetgeen betekent dat de verhuurder dus verzekerd is van betaling van de huur want er zijn twee vaste inkomens bewezen...
Zou nog te begrijpen zijn indien er sprake was van een torenhoge huurprijs maar zelfs dat is niet het geval: de huurprijs valt (toevallig, want het is een deftige woning) zo'n 30% lager uit dan hetgeen wij al 12 jaar (stipt) betalen. Dat heb ik ook zwart op wit aangetoond met voorlegging van mijn huidig huurcontract dat getekend werd in 2012...
Bovendien heb ik (om de makelaar te slim af te zijn) aangeboden om nu al drie maanden huur ineens op voorhand te betalen, bovenop de huurwaarborg van nog eens drie maanden, terwijl de woning pas over enkele maanden beschikbaar komt...!
Als je dat alles weet (twee vaste inkomens aan de hoge kant en het aanbod om drie maanden huur vooruit te betalen), dus meteen de bereidheid om zes maanden huur (inclusief waarborg) ineens te betalen hoe kan je dan gaan beweren dat zo'n kandidaat-huurder "te licht" bevonden werd...? Ik zou zeggen integendeel...! Hoe zou je zelf reageren als verhuurder als je zo'n kandidaat over de vloer krijgt...? Desondanks werd onze kandidatuur zogezegd "afgewezen" en blijft de woning te huur staan...!!!
Kortom: Behalve dat ik Antwerpenaar ben en afdoende bewezen heb een geschikte huurder te zijn (mijn naam staat ook niet online bekend vanwege één of andere voorgeschiedenis die mij ongeschikt zouden maken als huurder) wist en weet de makelaar niets van mij ten nadele...
Het feit dat de makelaar op de eerste pogingen tot contact nooit reageerde bewijst voor mij dat er alleen sprake kan zijn van discriminatie omdat ik van meet af aan mezelf heb voorgesteld als Antwerpenaar...