@Franciscus pffffff daar doet de politie toch niets aan, mijn moeder is zo is aangereden voor onze voordeur op de stoep niet al te erg maar ze heeft er toch wel even last van gehad(aan haar benen). Dit was aangegeven en nooit meer iets van gehoord, zo hebben we eens iemand gehad die niet in ons huis moest zijn we hadden de politie gebeld om die persoon weg te krijgen dat duurde tussen de 3 en 4 uur voor dat er iemand kwam opdagen. En nog maar te zwijgen over het gerecht tijdens de echtscheiding van mijn ouders (zijn nog niet gescheiden het is een heel gedoe) werd ik door de vrederechter slechter behandeld dan een vader die zijn kinderen liet verkrachten door een vriend(heb een proces bijgewoond in het kader van een vak op school). Of de politie geeft een persoon een boette voor dubbel parkeren en twee dagen later staan ze zelf dubbel geparkeerd voor een broodjeszaak en ik moet die mensen nog serieus gaan nemen. Ik kon gewoon niet weg toen en hij remde niet af ik voelde mij toch wel wat fysiek bedreigt maar ja de politie heeft altijd gelijk zeker.
ps:( ik ben 19)
Waarom vraag je raad als je blijkbaar toch al weet hoe het gerechtelijk systeem zou werken.
Eventjes wat puntjes op de i.
1) de aanrijding met je moeder..... politie stelt PV op en zendt dit naar het parket. Aldaar zijn er justitieambtenaren ( procureur des Konings genoemd en zijn substituten) die bekijken of er een gekende dader is of de feiten kunnen bewezen worden. Dat is hun taak niet die van de politie.
2)iemand in uw huis die daar weg moest zijn. Wel als die persoon geen strafbaar feit gepleegd heeft is het niet de taak van de politie om die persoon daar weg te halen.
3)echtscheiding ouders ..... U werd slechter behandeld ?? wat heeft de vrederechter dan fout gedaan?
4) heb een proces meegemaakt? Mag ik vragen voor welke school en hoe oud u toen was?
In principe verkrachtingszaken met minderjarigen zijn meestal bij mijn weten zonder publiek.
5) politie geeft een boete.... waren dat dezelfde personen. Natuurlijk kan het niet en daar erger ik me ook aan.
6) ik kon niet weg toen? fysiek bedreigt?
Als dat op de fietshistorie slaat ...niets belet u in de zone waar de feiten zich hebben afgespeeld naar de dienst intern toezicht te gaan of een brief te schrijven aan de korpsoverste.
Indien blijkt dat er idd een PV gemaakt is is de vaststeller ook gekend en kan deze op zijn gedrag worden aangesproken.