sabotage aan fietsen

araneus
Topic Starter

sabotage aan fietsen

#1 , 30 nov 2012 10:51

Een jaar geleden werd de fiets van mijn vrouw geregeld gesaboteerd. Deze fiets staat altijd gestald in een gang van de blok waar ik woon. Omdat er een fietskar aanhangt is deze plek de meest aangewezen en bovendien hindert het daar niemand (die gang is makkelijk 3 m breed).
Zeer geregeld liet iemand de banden leeglopen, maar er waren ook ergere zaken. De snelsluiter van het voorwiel werd een aantal malen opengezet. Het is quasi onmogelijk dat die vanzelf zou openspringen. De koppeling van de fietskar werd enkele malen gesaboteerd waardoor de fietskar loskwam van de fiets. Gelukkig is er dan nog een noodkoppeling in de vorm van een riem die de kar nog aan de fiets bevestigd. Dagelijks worden in die kar twee kinderen vervoerd door de stad, ik moet er niet aan denken wat er dan gebeurd zou kunnen zijn.
Al enkele maanden had ik er geen last meer van en ik hoopte dat de saboteur het beu was geworden. Helaas is hij sinds enkele dagen weer gestart.

Hoe pak ik dit aan. Ik zou graag een kleine (verdoken) camera opstellen zodat ik de dader op heterdaad kan betrappen. Waarschijnlijk gaat dit in de rechtbank dan wel niet weerhouden worden. Ik vermoed ook dat ik die camera daar zomaar niet mag hangen. Toch maar een PV laten opstellen bij de politie tegen onbekenden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 30 nov 2012 12:26

Los van de sabotage, wat zegt het reglement over de gang en het vrijhouden ervan?
Het is niet omdat iemand vindt dat een voorwerp geen hinder vindt, dat het zomaar mag.
Dat geeft nog niemand recht om de sabotage te doen zoals je aangeeft, maar dan is er misschien al wel een mogelijke reden waarom dit gebeurd.
Heb je dit al aangekaart bij de syndicus/eigenaar van het gebouw?

Oude Belg

#3 , 30 nov 2012 12:55

In elk geval telkens de politie waarschuwen. Misschien ziet de vandaal dan ook de ernst van de feiten in.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Turaki

#4 , 30 nov 2012 14:14

Camera's plaatsen mag niet zomaar, en zeker niet in de gemene delen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”