Oplichting??

Higgins
Topic Starter

Oplichting??

#1 , 14 apr 2016 17:26

Bij deze,
ex verzweeg tewerkstelling oudste dochter, waarmee ik geen contact mee had, en verkreeg dus onterecht 1 jaar alimentatie. Alimentatie werd telkens naar rekening advocaat tegenpartij betaald. Na ontdekking van tewerkstelling probeer ik dus via mijn raadsman een schuldvergelijking te verkrijgen voor alimentatie jongste dochter of een terugbetaling van het teveel betaalde. Alhoewel bankafschriften worden voorgelegd omzeilt raadsman tegenpartij telkens een concreet antwoord waardoor de kosten van mijn raadsman nu al oplopen tot boven de 1.000 euro. Wel blijft raadsman tegenpartij aandringen dat er alimentatie moet blijven betaald worden voor de jongste dochter.

Geen graag reactie over wel of niet, schuldvergelijking is in dit geval wel mogelijk omdat het over alimentatie gaat die teveel werd betaald/gevorderd.

Het betalen van mijn advocaat zijnde + 1.000 euro, een geval die nu reeds 5 maanden aansleept, werkt meer dan een beetje op mijn zenuwen.
Hier dus mijn grootste vraag, indien er een klacht neergelegd wordt tegenover tegenpartij wegens oplichting, ze verzwijgt trouwens of de jongste dochter die nu reeds 18 gepasseerd is werkt of niet, niet reageert op aangetekend schrijven van mij, of ik die 1.000 euro kan terugvorderen via schadevergoeding.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2016 14:32

U hebt een advocaat ..breng de zaak naar de familierechtbank
Het zou strafrechtelijk kunnen zijn maar daarvoor hebben we te weinig info.
Heeft u uw ex - en de volwassen dochters in kennis gesteld van het teveel gestorte, dat ze nog recht hebben op?
Ex wegens niet correct opvolgen vonnis.
Kinderen ...wegens gebrek aan respect ...was er geen omgangsrecht ... ?
Aan ex expliciet vragen om de correcte gegevens van kindergeld en schoolgaan (attest) voor te leggen.
Aan kinderen bewijs vragen dat ze nog alimentatiegerechtigd zijn door voorleggen attest school en kindergeld.

Higgins
Topic Starter

#3 , 19 apr 2016 05:18

Ex en haar raadsman spelen al 6 maand een brievenspel van misschien misschien. Op schrijven voor schoolattest volgt geen reactie. Was a.s. en gewone post. Weet dus niet of ze nog school gaat of niet. Kosten die reeds gemaakt zijn kan ik dit terugvorderen?

Reclame

Vandebos

#4 , 19 apr 2016 12:20

Hou het dan eenvoudig en geef uw raadsman opdracht de zaak voor de familierechtbank te brengen vanwege weerspannigheid en bovenvermlede feiten. 6 maanden briefwisseling dient voldoende slechte wil aan te tonen.

Higgins
Topic Starter

#5 , 11 mei 2016 07:35

Ik ken het ereloon spelletje ondertussen heel goed.
Allimentatie werd betaald naar advocaat ex.
Advocaat ex zorgde eerst voor zijn openstaande erelonen en stuurde kleinere bedragen naar ex.
Allimentatie werd correct betaald ex ontvangde te weinig.
Haar advocaat argumenteert dat hij ex moet raadplegen terwijl hij de ontvangsten inde.
Is dit nog familierechtbank?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 mei 2016 11:15

Blijft familierechtbank voor u ... u bewijst daar dat u aan uw verplichtingen voldoet.
Staat in vonnis dat geld naar 3de rekening van advocaat moet?
U hebt geen zaken ( geen belangen) inzake de betalingen tussen haar advocaat en uw ex. Dat is iets wat zij onderling moeten regelen.
Vraag aan rechtbank dat u zo wie zo rechtstreeks mag storten en dat bewijzen direct en tegen dwangsom worden voorgelegd met verplichting terug te betalen of indien niet wordt terugbetaald enkele betalingen in te houden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”