Ligt dat dan zowiezo bij het parket ? en is dat normaal dat dat meer dan een jaar duurt ?Heeft uw vriend of zijn vader al een verklaring moeten afleggen?
Er zal wel een pv opgesteld zijn, maar het Parket heeft waarschijnlijk nog geen beslissing genomen.
Drugs zijn ook "privé eigendom van een burger dat veel geld waard is". Moet de politie dat dan ook teruggeven i.p.v. te vernietigen? Als ze niet onklaar zijn gemaakt, is inbeslagname en ik dacht ook vernietiging de juiste procedure. Dit zijn immers verboden wapens.Ligt dat dan zowiezo bij het parket ? en is dat normaal dat dat meer dan een jaar duurt ?Heeft uw vriend of zijn vader al een verklaring moeten afleggen?
Er zal wel een pv opgesteld zijn, maar het Parket heeft waarschijnlijk nog geen beslissing genomen.
als ik bel naar het politiekantoor wimpelen ze me af![]()
hij heeft nog geen verklaring moeten afleggen, die wapens hingen aan de muur aan de voordeur, de politie had die dus vroeger al gezien jaren geleden, weliswaar voor de wetswijziging en toen het dus nog mocht.
De huiszoeking was voor de zoon, terwijl de wapens van de vader zijn. Zonder die huiszoeking had de vader ook nooit zijn wapens hierdoor kwijtgespeeld.
Waarom geven ze de wapens niet terug, indien hij ze onklaar kan maken ? Die wapens zijn uiteindelijk privé eigendom van een burger dat veel geld waard is.![]()
Waarschijnlijk werkten die wapens eens niet meer, er waren eens geen kogels.
Ze gingen 'iets' laten weten, ondertussen zijn we een jaar verder![]()
Ik vind het toch maar allemaal verdacht.
Nog nooit gemerkt dat veel officiële wapenhandelaars die duidelijk strafbare feiten plegen, op een rare manier vrijuit gaan?@Giserke Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat dat niet klopt, wie heeft nu gelijk?
De positieve speekseltest zal wel niet de enigste reden voor de huiszoeking zijn, maar dat vertelt de vriend waarschijnlijk niet aan TSRest nog de vraag of louter uit een speekseltest (dus geen bezit of betrapping op handel van drugs) een huiszoeking zonder huiszoekingsbevel gerechtvaardigd was. Alleen denken dat hij een dealer was is niet voldoende om een huis binnen te dringen zonder huiszoekingsbevel. Daar hebben ze toch al wat meer aanwijzingen voor nodig.
Een illegaal wapen is niet altijd een wapen dat je niet mag hebben in België.Een wapen die volgens de wapenwet verboden is kan niet ingeschreven en zeker niet teruggeven worden.
De positieve speekseltest zal wel niet de enigste reden voor de huiszoeking zijn, maar dat vertelt de vriend waarschijnlijk niet aan TSRest nog de vraag of louter uit een speekseltest (dus geen bezit of betrapping op handel van drugs) een huiszoeking zonder huiszoekingsbevel gerechtvaardigd was. Alleen denken dat hij een dealer was is niet voldoende om een huis binnen te dringen zonder huiszoekingsbevel. Daar hebben ze toch al wat meer aanwijzingen voor nodig.
Waar haal je dat vandaan ...zoals reeds geschreven en zijn inderdaad een aantal zaken geweest die niet door de beugel konden en waar door parket en gerecht een gevolg aan gegeven is.Nog nooit gemerkt dat veel officiële wapenhandelaars die duidelijk strafbare feiten plegen, op een rare manier vrijuit gaan?@Giserke Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat dat niet klopt, wie heeft nu gelijk?
Meer nog, die na seponering van het strafdossier hun illegale wapens gewoon terug kregen of een schadevergoeding?
PS, de politie laat illegale en legale wapens via een officiële privaat wapenhandelaar inschrijven, of uitschrijven en vernietigen.