#1 , 01 nov 2022 17:21
Huisdiefstal (geënsceneerde inbraak) door huispersoneel
Alles wijst naar 1 of 2 daders: onderzoek is ingesteld door OM, wordt verder aan gewerkt door o.a. complete communicatie dagen voor diefstal met huispersoneel, alarmsysteem en toegangscontroles verduidelijken, ....
tot gestolen voorwerpen horen de familiejuwelen die vanuit het WZC waar mijn moeder verblijft, werden onder gebracht bij mij.
Dit op haar vraag gezien haar kluisje in het WZC vol zat en ze de juwelen niet daar wilde hebben.
Volgend probleem nu
- 2 broers eisen inzage in mijn verhoor en het dossier dat ik hen moet tonen: naar mijn mening hebben ze geen enkele inzage in mijn verhoor, er staan zeer veel vertrouwelijke gegevens in die ik absoluut niet met mijn familie wil delen, namen en adressen daders (lees: vrienden kies je zelf, familie niet)
- volgens hen behoren de familie juwelen tot de erfenis na het overlijden van mijn vader in 2020 en hebben ze daarom juridisch gezien inzagerecht nodig: nergens in het ganse dossier van erfenis is sprake van juwelen, mama is als langstlevende de enige erfgename.
Buiten betalen van erfbelasting, hebben wij met de 3 kinderen niets geërfd (wat maakt het uit voor mij, maar blijkbaar zit dit wel hoog bij de broers)
- eisen dat ik gegevens van mijn verzekeraar en of ik al dan niet verzekerd ben voor diefstal aan hen doorspeel (was verzekerd tegen diefstal doch door 1 jaar verplicht een andere verzekering te nemen als huurder, nadien terug te keren naar mijn eigen verzekeraar, ben ik plots niet meer gedekt tegen diefstal (idd, had polis beter moeten nalezen maar erg hectische tijd met en aankoop huis, verzekeringen huis, verzekering huurwoning, ...)
- er is nooit een schatting gemaakt van de familie juwelen, nu moet er op basis van foto's een bedrag op gekleefd worden. Gezien broers niets er op willen kleven, we niet kunnen blijven wachten met het indienen, zou ik erg graag een provisoir bedrag er op kleven.
Ga ik dan voor de aankoopwaarde in de tijd dat bvb mama haar communie oorbelletjes kreeg of de waarde nu?
Mochten de daders ooit voor de rechtbank komen, kunnen ze een kale kip niet pluimen, er moet wel een bedrag ingediend worden
Belangrijkste vraag nu is vooral hoe ik momenteel reageer naar broers.
Na de vakantie van een bevriend advocaat, ga ik hem contacteren omtrent dit volledige dossier van huisdiefstal.
Alvast mijn dank