#17 , 24 jun 2019 10:06
Er is een context aan verbonden, het is niet zo dat ik zo maar stalkte (ik beweerde dat het slachtoffer dat juist deed, op zo'n wijze dat ik er geen goed bewijsmateriaal van kon maken), maar ik heb zeer zekers fouten begaan en ga ervan uit dat ik veroordeeld wordt, maar hoe dat gaat aflopen weet ik niet. Ik vermeldde mijn studies omdat ik niet wil verder werken om uiteindelijk te achterhalen dat het voor niets is.
Dat het herhaaldelijk was is door het feit dat de eerste klacht pas een week geleden aan me werd doorgegeven. Moest dat meteen zijn doorgegeven (in de lente van 2018) dan had ik wellicht weinig tot geen problemen opgelopen. Sinds het verhoor gedraag ik me. Mijn bewering is dat het slachtoffer mij opzettelijk provoceerde, dat ik me meer dan 2 jaar lang inhield, maar dat ik op de duur lastig werd van haar beledigingen en daarom de zaak escaleerde (door haar te confronteren, maar op onvolwassen wijze, vandaar de klacht). Ik ben toen tweemaals naar de politie gegaan (lang voor zij het deed) maar kon geen klacht indienen vanwege het feit dat ik geen bewijsmateriaal had. Ik ging daar om te vragen wat ik aan deze situatie kon doen, maar het advies was vrijwel nutteloos (paswoorden veranderen, negeren). Recent contacteerde ik de politie ook online (op een Facebook pagina). Ik ging ook klagen bij andere autoriteiten alsook haar eigen moeder, maar het slachtoffer beweerde uiteindelijk van niets af te weten. Haar ma antwoordde niet maar las al mijn berichten, ik belde haar daarom eenmaals om te weten wat er juist aan de hand was, ze haakte op, ik drong niet aan, maar dit werd wel in het dossier gezet als stalking.
In de tussentijd heb ik wel bewijsmateriaal vergaard van wat ze online deed (naar mijn mening was ze me aan het pesten met een groep), maar daar kan moeilijk gehoor aan gegeven worden omdat het geen directe provocaties of pesterijen zijn. En gezien mijn kinderlijk en te direct gedrag van het voorbije jaar (meestal tijdens examenperiodes) ziet het er niet goed uit. Een vrouw die hieraan meedeed plaatste recent een beeld van een kerel achter tralies met de commentaar 'gonna get this motherfucker hard' alsook een youtube video met de titel 'they're gonna take you away' op facebook, en haalde het dan weg. De politie ziet dit gewoonlijk als 'paranoia' van mijnentwege en gaat ervan uit dat ik een gekkerd ben die een vrouw aan het belagen is. Dat mijn leven nu naar de haal gaat heb ik wel vrede mee genomen, het is uiteindelijk al vele jaren bezig en het is zowaar gewoonte geworden, maar de schade voor mijn familie en dergelijke zou ik graag minimiseren.
Laatst gewijzigd door
Throwaway19 op 24 jun 2019 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.