Ik zou het toch even van de andere kant willen bekijken...
- als TS het op de "volwassen" manier probeert, en zijn ex weigert (en verandert de sloten, enzovoort) is de kans dat hij zijn wasmachine en co terugkrijgt nihil.
- als TS de wasmachine en co weghaalt, heeft hij deze terug in zijn bezit. In tegenstelling tot de brave buurman van Gebruiker21, heeft hij OOK aankoopbewijzen, die aantonen dat hij die toestellen gekocht en betaald heeft. Dan is het aan zijn ex om via het gerecht te gaan bewijzen dat hij die toestellen gestolen heeft... En als zij voor de rechtbank beweert dat ze die dingen kreeg, en als hij beweert dat hij die dingen in bruikleen gaf (met het oog op gaan samenwonen, wat finaal niet doorging ?...) en misschien er nog bovenop beweert dat ze wist dat hij die dingen terug ging halen ("ahja meneer de rechter, ze gaf me zelfs de sleutel ...") is't woord tegen woord... en geloof ik niet dat hij veroordeeld zal worden voor diefstal, noch dat hij de spullen zou moeten teruggeven. Ik geloof zelfs niet eens dat ze met zo'n zwakke case naar de rechtbank zou gaan.
Tegenvoorbeeld: waar gebeurd: ik leende onze reserve-frigo (waarvan ik nog steeds de faktuur heb) uit aan een kennis. Een zestal maand later gaf hij me op een dag de sleutel om die terug te gaan halen. (tot zover het waargebeurde)
STEL dat kort daarna die kennis en ikzelf in ruzie vallen, en hij spant een rechtzaak in, bewerend dat ik die frigo gestolen heb.
Geloven jullie dan werkelijk dat ik zou veroordeeld worden voor diefstal ?

Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand