Hier eens lezen:
https://www.belgianairsoft.be/nl/airsof ... -wapenwet/
Buiten de standaard "elke Belg wordt geacht de wet te kennen" kan men hier dus ook zeggen dat het via Google eenvoudig terug te vinden valt.
dan ga je voor iedereen product die je van bol of amazon koopt ook moeten vanuit gaan dat het niet mag en moet je gaan googlen of je ze mag terug sturen of niet. ik heb ook onlangs gezien dat replicas retourneren WEL mag. is het dan niet normaal dat men zo een fout snel gemaakt heeft?Hier eens lezen:
https://www.belgianairsoft.be/nl/airsof ... -wapenwet/
Buiten de standaard "elke Belg wordt geacht de wet te kennen" kan men hier dus ook zeggen dat het via Google eenvoudig terug te vinden valt.
ik heb zojuist een inspecteur gesproken van de politie die ik persoonlijk en zelf airsoften doet die toegaf zelf te verkopen en versturen zonder enige kennis van deze wetten... wat wilt dit dan zeggen ook even ter verduidelijking. AIRSOFT is geen vuurwapen en valt niet onder een wapendracht. het verzenden hiervan is een uitzonderlijke regel. is meer een grijze zoneIk zou stellen dat een voorzichtig en redelijk persoon (zoals dat tegenwoordig heet) bij een replica vuurwapen toch de reflex moet hebben na te kijken wat wettelijk mag en niet mag betreffende gebruik, wapendracht, verzending etc.
In tegenstelling tot wat mensen denken, mag een advocaat tijdens een verhoor bitter weinig. Hij mag enkel iets zeggen als er fouten gemaakt worden tegen de wet. Dus hij dient om de rechten van zijn cliënt te beschermen. Eenmalig kan het verhoor een pauze van. 15 min krijgen voor een vertrouwelijk gesprek tussen client en advocaat.Als je het kan betalen, neem een advocaat mee naar het verhoor. Als je het niet kan betalen moet je maar zoeken of je een gratis mag krijgen. Je kan ook alles betwisten als je niet alle documenten/verslagen/verhoren zelf mag lezen en onderzoeken.
De kans dat je een woord verkeerd zegt en dat dit tegen jou zou gebruikt kunnen worden is groot.
Je hebt een zwijgrecht. Zeer moeilijk als je zonder advocaat gaat. De politie is erop getraind, politie mag liegen, dat noemen ze goed politiewerk.
Ik hoop dat je na je verhoor niet gaat zeggen dat de politie zo goed was dat je tot bekentenissen bent overggaan en toelating gegeven hebt tot een huiszoeking, computers en gsm inkijken, vingerafdruken en dna hebt afgestaan. etc. Overdrijf ik of niet? Misschien. Ze nodigen U niet uit voor een tas koffie en koekjes. Tenzij dit een nieuwe politie-techniek is
De investering in een advocaat DIE AANWEZIG IS zal u later helpen. Zeker als je geen strafblad wilt.
Succes.
In tegenstelling tot wat mensen denken, mag een advocaat tijdens een verhoor bitter weinig. Hij mag enkel iets zeggen als er fouten gemaakt worden tegen de wet. Dus hij dient om de rechten van zijn cliënt te beschermen. Eenmalig kan het verhoor een pauze van. 15 min krijgen voor een vertrouwelijk gesprek tussen client en advocaat.
Je hebt een zwijgrecht. Zeer moeilijk als je zonder advocaat gaat. De politie is erop getraind, politie mag liegen, dat noemen ze goed politiewerk.
Ik hoop dat je na je verhoor niet gaat zeggen dat de politie zo goed was dat je tot bekentenissen bent overggaan en toelating gegeven hebt tot een huiszoeking, computers en gsm inkijken, vingerafdruken en dna hebt afgestaan. etc. Overdrijf ik of niet? Misschien. Ze nodigen U niet uit voor een tas koffie en koekjes. Tenzij dit een nieuwe politie-techniek is
De investering in een advocaat DIE AANWEZIG IS zal u later helpen. Zeker als je geen strafblad wilt.
Succes.