Hoe te werk gaan?

Elene
Topic Starter

Hoe te werk gaan?

#1 , 09 jan 2015 12:56

Bijna 2j.geleden leerde ik iemand kennen, wat een leuke relatie zou worden werd een lijdensweg.

Hij is een alcolist, oplichter, weinig woorden om te benoemen hoe deze mensen kunnen bestaan.

Ik was in therapeutische begeleiding vanwege een traumatische kindertijd waar ik zelf niet voor koos.

Helaas bleek mijn vriend na enige tijd een kopie van mijn moeder te zijn, ondanks ik bij haar amper opgroeide.

Hetgeen ik beleefde en hetgeen mij tekende in mijn kindertijd, beleefde ik opnieuw in deze twee jaar.

Niet ik alleen, zijn ex, zijn moeder iedereen en overal dient men het gedrag van mijn huidige partner/exvriend te aanvaarden.

Hij werd veroordeeld voor dronken rijden, maar volgt niet eens het afbetalingsplan van de deurwaarder ivm de boete. En rijdt nu nog wekelijks dronken rond.

Hij heeft een faillissement achter de rug, half frauduleus. Is meteen opnieuw begonnen, allemaal mooi uitgedokterd, en ook nu gebeuren er heel veel onkuise dingen.

Mijn gsm staat vol berichten van scheldpartijen als hij dronken was.

Hij werd veroordeeld voor kindermishandeling en foltering van zijn ex, 100 euro boete!
In 2014 voor jeugdrechter gekomen omdat hij dronken rond reed met zijn kind langs bars ging, straf, hulp zoeken. 2x psychiater bezocht, that's it en verder gaat deze man gewoon verder met zijn drankleventje en iedereen en alles uit te maken.

Ondertussen heeft hij € 130.000- schulden privé, dus zijn koopverslaving gaat door via zijn bvba.

Ondanks zijn problematisch leven vanwege de drank, krijgt hij vergunningen voor wapens, zonder lid te zijn van een schietclub of jacht.

Om het verhaal niet kort te houden is mijn vraag, hoe moet ik te werk gaan om ergens iets op gang te krijgen om deze man te stoppen.
Ik was niet zijn eerste slachtoffer. Maar sinds ik hem ken is mijn geestestoestand enorm verslechterd. Je denkt, ik kan gewoon weggaan.
Maar de werkwijze hoe deze mensen te werk gaan om je volledige omgeving uit te schakelen is verschrikkelijk.

Het heeft lang geduurd voor ik durfde dit neer te schrijven.
Voor ik deze 2j. therapeutisch heb doorgenomen gaat er een tijd overheen.

Dus waar en wat kan ik doen qua juridische stappen. Ik kan naar de politie gaan maar zij doen zeer weinig. Ze zullen mijn smsen uitlezen, hem uitnodigen, hij ontkent alles, want op dit moment blokkeer ik bij het denken aan de herinneringen van wat ik meemaakte qua wapens, fraude, bedrog en psychologisch geweld. Zelf chronologisch opschrijven lukt niet.

Graag enig advies.

Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 09 jan 2015 14:53

Aangezien je niet bent gehuwd zeg je gewoon "adieu" en gaat u andere horizonten verkennen.
U hoeft dus niets te doen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2015 16:51

Om te beginnen - zeker gezien uw laatste regels - zelfs psychologische hulp of psychiatrische hulp zoeken en deze vragen u te helpen met alles op papier te zetten ..en inderdaad zo snel mogelijk met die persoon breken en er zeker niet bij blijven wonen.

Reclame

Elene
Topic Starter

#4 , 10 jan 2015 21:32

Adieu zeggen is makkelijk.
En dan hem laten verder doen bij de volgende.
Ik was nummer 3 die dit meemaakte.

Ik weet niet of dit in mijn aard ligt,weten wat de volgende te wachten staat, en niemand die iets doet.
Helpen we iemand verder door gewoon adieu te zeggen.

Mijn auto wordt gestolen,dus we kopen geen auto meer om autodiefstal te voorkomen,maar de dief die vervolgen we niet.
Beetje omgekeerde wereld.zolang het jezelf niet overkomt,zegt iedereen vertrek gewoon.Eenmaal het jou overkomt,wil je toch enige gerechtigheid.

Franciscus

#5 , 10 jan 2015 22:17

Hebt u die persoon zijn strafblad gezien kindermishandeling en foltering is niet niks ... dus is het waar of niet.
Nadat u naar uw vertrouwenspersonen bent gegaan en alles op papier te kunnen zetten gaat u eens praten met de dienst slachtofferzorg SLAZO of die dienst bij de lokale politie die slachtoffers begeleid.
Ga daar naartoe met vb een vertrouwenspersoon.

LeenW

#6 , 10 jan 2015 22:38

Inderdaad, gewoon weggaan. Zijn voorgeschiedenis of financiële situatie hebt u geen zaken mee.

roharro

#7 , 10 jan 2015 22:39

Dus toch wraak.

Elene
Topic Starter

#8 , 11 jan 2015 19:07

Wraak of niet.

Niemand heeft het recht mensen of dieren te mishandelen.
Om te weten dat hij een volgend slachtoffer zal zoeken, ik diende deel te nemen aan een uitgebreid politioneel onderzoek ivm het bezoekrecht.

En ja heb het strafblad gezien. Was n.a.v. een nieuwsuitzending waar een stiefmoeder 2kinderen overgoot met zuur een jaar of 2 terug in Belgie. Ik reageerde met de woorden, verschrikkelijk dat is pure foltering. Toen kwam hij aanlopen met zijn strafblad alsof het een diploma was.
Op zo'n moment valt alles stil. Mensen die weten hoe personen met een anti-sociale stoornis te werk gaan,weten dat op eens vertrekken of hulp zoeken niet zomaar lukt.
Mij zou het ook nooit overkomen ... .

@Franciscus, ik zal inderdaad contact opnemen met slachtofferhulp via de politie. Die raad kreeg ik eerder via de politie al bij eerdere incidenten tijdens de relatie. Maar na enkele dagen dacht ik komaan, wat ga ik daar zoeken, het is alweer vergeven.

roharro

#9 , 11 jan 2015 19:19

ik diende deel te nemen aan een uitgebreid politioneel onderzoek ivm het bezoekrecht
Bezoekrecht???? Welk bezoekrecht, dat komt niet voor in de vraag.
Heeft de politie een onderzoek ingesteld naar U?
U spreekt wel in een soort geheimtaal.....

Elene
Topic Starter

#10 , 12 jan 2015 01:47

Hij heeft een kind dat door de fratsen van vader getraumatiseerd werd opgehaald. De moeder heeft rechtszaak gespannen en uitgebreid onderzoek vond plaats.
Uiteindelijk werd beslist dat onder het oog vd partner (ik) wie een goede band had met zijn kind, de veiligheid wel ok was.
Grandioos! Ik woonde niet eens wettelijk samen en ipv de vader te berechten, werd zijn verantwoordelijkheid doorgeschoven naar mij.
Vader zou professionele hulp zoeken, afspraak met de rechter

2 afspraken zijn er geweest qua hulpverlening toen had hij geen zin meer.Maar uiteindelijk is er ook niemand die opvolgt of de persoon zijn afspraak nakomt die hij maakte met de rechter.
En de advocaat die mijn partner had, heeft hij nooit betaald en goed uitgemaakt aan telefoon.Waarop de advocaat hem vervolgde met een zaak wegens laster en eerroof
Deze man heeft mij knappe staaltjes laten zien, hoe gerecht, overheid en politie te manipuleren.Tja dan vraag je je af wat je hebt aan correct gedrag?

ongelukbelaagd

#11 , 12 jan 2015 11:40

Elene,
voor je eigen gezondheid moet je gewoon "Adieu" zeggen.

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Jij hebt de keuze gemaakt om met die man een relatie te beginnen.
De volgende die verliefd op hem wordt, zal alleen maar gemotiveerder zijn als jij haar zou tegenhouden.
Je zou een leugenaar zijn of een jaloerse ex.

Je wilt de wereld verbeteren. Begin bij jezelf.
Dan ziet de wereld er voor 1 persoon al veel beter uit. :-)

Elene
Topic Starter

#12 , 15 jan 2015 15:41

@ongelukbelaagd, waarom wordt er zoveel campagne gevoerd tegen partnergeweld ect ... als je gewoon moet vertrekken.

Zal er ooit iets veranderen als we gewoon onze rug draaien?

ongelukbelaagd

#13 , 15 jan 2015 17:00

Elene,
Die campagne dient om slachtoffers er op te wijzen dat partnergeweld niet juist is. Om hen te vragen aangifte te doen zodat die geweldenaars gestraft en eventueel gestopt worden.
Maar...die campagne is niet bedoeld om slachtoffers te vragen bij een geweldenaar te blijven om te voorkomen dat zij een volgende partner mishandelen.
Hoe kan je trouwens nog met iemand samenwonen die je mishandeld heeft én waar je aangifte hebt voor gedaan?
Waar stoppen die geweldenaars? Het geweld escaleert per keer tot je er (half) dood uitkomt.
Als je in je graf ligt, is er plaats voor nr. 4.
En dat is wat je juist niet wil bereiken hé?

Het is heel nobel van je om moeder Theresa te spelen maar dat moet je zeker niet vanuit je slachtofferrol doen.
Verlaat die man, verwerk je trauma's eerst en help daarna andere mensen.

Je gaat trouwens die man niet kunnen veranderen.

Franciscus

#14 , 15 jan 2015 19:12

Intra Familiaal Geweld
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”