Weet er iemand hoe het zit met vetten op een landbouwgrond?
Het in nogal een ingewikkelde situatie nl.
Ik sta op het punt van een landbouwgrond aan te kopen.
De eigenaar heeft dit stuk grond steeds verhuurd, de huurder wou er niet af dus is dit voor het gerecht gekomen, uiteindelijk hebben ze de huurder er af gekregen.
Nu wanneer iemand een grond gaat huren of kopen moeten er vetten betaald worden voor de bewerking van de grond.
De huurder moest deze betalen aan de verhuurder maar heeft dit nooit gedaan (al 3 jaar lang) hierover staat ook niets op papier dus geen van beiden heeft een bewijs.
Toch wil de verkoper van het stuk land dat alles volgens het boekje gaat en moet ik nu contact opnemen met de vorige huurder om aan hem de vetten te betalen (die hij zelf nooit heeft betaald aan de verhuurder).
Nu het probleem is dat dit een zeer labiele persoonlijkheid is de ene moment zal hij de vetten aanvaarden de andere momenten zal hij zeggen neen ik wil deze niet, zolang hij deze niet wil aanvaarden kan ik het stuk niet kopen en kan de verkoper niet verkopen.
Nu vraag ik me af kan dit wel? De verkoper doet toch met zijn stuk grond wat hij wil? Moet ik deze vetten wel betalen aan de vorige huurder vermits hij ze zelf nooit wou betalen en niets op papier heeft staan? Moet ik de vetten dan niet betalen aan de verkoper.
En wat als ik het stuk grond koop en hij wil de vetten niet aanvaarden kan ik dan niet gewoon met de grond doen wat ik wil, daar het voor mij toch lijkt dat de huurder geen enkele poot heeft om op te staan!
Ik wacht momenteel op de notaris om een antwoord maar dat blijft maar duren en ik wil hier zo snel mogelijk mee verder gaan daar ik kost wat kost dit stuk wil kopen.
Een hele boterham dus, graag jullie mening.
Bedankt
Wendy