Bod ingetrokken

plex454
Topic Starter

Bod ingetrokken

#1 , 29 sep 2013 11:54

Dag,

Ik heb recent een bod gedaan op een huis. Dit bod is ook aanvaard en dat staat ook op papier. Voordat ik het bod heb gedaan heb ik geïnformeerd bij de dienst ruimtelijke ordening, waarop bleek dat het gelegen is in " landschappelijk waardevol agrarisch gebied" en zo staat dat ook in het gewestplan dat ik zelf geraadpleegd heb. Zo stond het ook in de beschrijving van de immo en zo werd me dat ook meegedeeld door de eigenaars. Voor zover geen vuiltje aan de lucht dus.... Kom ik vorige week donderdag toevallig een collega tegen die dit huis ook gezien had, maar er bij uit gekomen is dat er een provincaal ruimtelijk uitvoeringsplan is, waarin heel dit gebied wordt ingekleurd als industrie, waarbij er onder andere een grote verbindingsweg getrokken gaat worden door de tuin.... Verdere specifieke navraag bij de dienst ruimtelijke ordening leert me dat dit inderdaad zo is, maar dat dit plan op dit moment nog geblokkeerd zit bij de raad van State ... Informatie die ze me de eerste keer nota bene niet konden geven.
Na deze info heb ik mijn bod ingetrokken. Ik kan eigenlijk ook niet geloven dat noch de immomakelaar, noch de eigenaar daar geen weet van hadden...
Hoe gaat het nu verder? Kan men 10percent van het bedrag eisen? Wat voor mij dan neerkomt op ongeveer 80.000 euro? Het lijkt mij dat de immo en de eigenaar moedwillig informatie achterhielden, maar ik ben natuurlijk niet juridisch onderlegd. Voor hetzelfde is de eigenaar op het moment degene die de hele procedure geblokkeerd houdt voor de raad van State, om zo zijn eigendom nog verkocht te krijgen?....s.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 29 sep 2013 16:46

Als u kan bewijzen dat de verkoper op de hoogte was van deze info, en deze moedwillig heeft achterhouden, kan u zich beroepen op bedrog.

plex454
Topic Starter

#3 , 22 nov 2013 14:50

Update:

-Ik heb mijn bod toen ingetrokken en er werd helemaal niet moeilijk over gedaan.
-Ik heb de immomakelaar telefonisch en per email alle informatie/documenten betreffende het industriegebied doorgegeven.

-Vorige week belde mijn boekhouder me dat er een klant was die op het punt stond een pand te kopen (bod was ook al getekend), dat verdacht veel op het mijne leek. Deze klant was ook van niks ingelicht door de immo en was foutief of minstens onvolledig ingelicht door de dienst ruimtelijke ordening. Hij heeft nu ook zijn bod ingetrokken.

-Nu staat het pand terug te koop op immoweb bij dezelfde makelaar...zondere scrupules.... op naar een volgende slachtoffer...

-Is hier niets aan te doen?

Reclame

Turaki

#4 , 22 nov 2013 15:03

U kan dit altijd melden bij het BIV.

Terug naar “Kopen”