Bod doen op nieuwbouwproject

plovier
Topic Starter

Bod doen op nieuwbouwproject

#1 , 13 jan 2015 20:46

beste,

kan ik een lager bod bieden op een nieuwbouwproject waarvan de vraagprijs bekend is.

http://www.matexi.be/home" onclick="window.open(this.href);return false;

het gaat n.l over bovenstaande ondernemer.

ben van plan om bod te doen vandaar ik dit graag zeker van wil zijn. want heb veel interesse

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 jan 2015 20:57

Een bod kun je steeds doen, of het aanvaard gaat worden is een andere zaak.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#3 , 13 jan 2015 22:53

Aan de andere kant, een neen heb je, een ja kan je krijgen.

Tussen haakjes, bent u al zeker van de eventuele financiering? En met wat ruimte voor onvoorziene kosten?

Reclame

plovier
Topic Starter

#4 , 13 jan 2015 23:03

we moeten nog het huis gaan bezichtigen.

dus het is heel pril maar ik wou dit weten op voorhand.
het is namelijk een grote stap in mijn leven.

financiering hebben we nog geen idee wat we zouden aankunnen maar hoef je ook nog niet te weten voor alleer je een huis gaat bezichtigen.

berenod

#5 , 14 jan 2015 05:54

Je kan altijd proberen!

Een familielid heeft net een huis gekocht van die groep, van plan, dus heeft de hele bouw kunnen opvolgen, en is er tevreden van.

Ze hebben redelijk correct het bouwschema gevolgd en de groep houd hun onderaannemers aan een korte leiband, zodat problemen snel in de kiem gesmoord kunnen worden.

plovier
Topic Starter

#6 , 14 jan 2015 10:20

bedankt voor de leuke reactie berenod

VDG2

#7 , 17 jan 2015 17:00

Zorg dat u weet hoeveel u kan lenen alvorens u op huizenjacht gaat. Het heeft geen zin panden te bezoeken om nadien tot de vaststelling te komen dat het boven uw budget ligt.

Stap 1: u deftig informeren over wat een huis kopen met zich meebrengt en hoe dit in zijn werk gaat.
Stap 2: nagaan wat u kan lenen
Stap 3: panden zoeken in de prijsklasse van uw budget.

Ik raad u aan alvorens u begint de nodige informatie op te zoeken zodat u niet onbezonnen te werk gaat. U spreekt hier al over een bod uitbrengen (dat is bindend!!) vooraleer u nog maar weet wat uw budget is.

Spruitje

#8 , 18 jan 2015 22:58

Zeker eerst naar de bank gaan om te zien wat uw financiële mogelijkheden zijn. (Best loonfiches meedoen van de laatste 3 maanden)
Op die manier kan je een bod doen en weet je waar je financieel aan toe bent.
- Bod doen op het goed. (vermeld een geldigheidstermijn van uw bod! - vermeld dat je wil kopen met opschortende voorwaarden voor het verkrijgen van een hypothecair krediet)

Meer info:
- Kopen en financieren. (pdf)
- Ik koop. (pdf)

Veel succes !

giserke

#9 , 19 jan 2015 00:43

Matexi ga je niet naaien, wees maar gerust.
Je mag altijd bieden onder de vraagprijs. Of je het zult hebben is een andere zaak.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 jan 2015 11:59

Het heeft geen zin panden te bezoeken om nadien tot de vaststelling te komen dat het boven uw budget ligt.
En hoe ga je dan als leek een idee krijgen over wat je met je budget kan doen? Teveel vragen is voor veel eigenaars eerder regel dan uitzondering, om zo nog een onderhandelingspositie over te houden. Ik zou dus absoluut aanraden om ook panden boven uw budget te bekijken, al is het maar om een duidelijk idee van de markt te krijgen.
Als je effectief een bod wil uitbrengen is het natuurlijk wel belangrijk om je budget te kennen en een idee te hebben van het totale kostenplaatje.

VDG2

#11 , 19 jan 2015 12:52

Ik had het meer specifiek over het geval waarin je totaal geen idee hebt van je budget en dan maar lukraak wat "droompanden" gaat bekijken.

Uiteraard kan het geen kwaad om panden te bekijken die een beetje boven budget liggen, of eronder. Maar als je nog geen flauw idee hebt wat het budget is lijkt mij dit eerder zinloos. Kwestie van uw zinnen niet te zetten op een geweldig pand om dan een koude douchen te krijgen bij de bank.

giserke

#12 , 19 jan 2015 12:59

Ik had het meer specifiek over het geval waarin je totaal geen idee hebt van je budget en dan maar lukraak wat "droompanden" gaat bekijken.

Uiteraard kan het geen kwaad om panden te bekijken die een beetje boven budget liggen, of eronder. Maar als je nog geen flauw idee hebt wat het budget is lijkt mij dit eerder zinloos. Kwestie van uw zinnen niet te zetten op een geweldig pand om dan een koude douchen te krijgen bij de bank.
Volledig correct.
En panden die nog moeten gerenoveerd worden, worden vaak zwaar onderschat ivm de renovatiekosten.
Gevolg: zeer snel overwaardering van het pand, waardoor de verkoopwaarde niet de aankoop en renovatiekosten vertegenwoordigt.
Op dit forum zijn 'tal' van voorbeelden te vinden waarbij het grondig verkeerd loopt bij het vinden van een lening na getekende compromissen, waardoor kopers opgezadeld zijn met schadevergoedingen.

Eerst een realistisch budget opmaken wat je aankunt is echt wel nodig. Velen zijn niet realistisch hierin.
En moet je niet enkel de aankoop rekenen, maar de volledige kosten: aankopen, kosten en renovatiekosten en het KI.

Als je zonder budget begint uit te kijken en panden bezoeken creëer je 1 ding: een behoefte die je U niet kunt permitteren.
Feitelijk een typische welvaartziekte van deze tijd.

Terug naar “Kopen”