Hallo allemaal
Wij hebben reeds 4 banken bezocht en nog steeds snappen wij er niet veel van.
Dat is dan ook de reden dat ik hier terecht kom.
Even kort schetsen:
We hebben een huis die (geschat) 225 000 verkocht zou worden
We moeten binnenkort de compromis van ons nieuw huis tekenen 237500 (met kosten 267000 lening)
De huidige stand van de oude hypotheek is 187000
De meerwaarde van ons oud huis kunnen we dus enkel maar in het nieuwe stoppen wanneer het verkocht is.
Ook hebben we eigen geld +/- 25000
Ideaal zou zijn dat ons oud huis verkocht wordt alvorens de akte van het nieuwe verleend wordt, dan hebben we geen overbrugging nodig.
Stel dat dit niet het geval is, hebben we volgens de bank een overbrugging nodig.
Nu snap ik niet hoeveel die overbrugging dan mag en kan zijn.
Volgens de ene bank een overbrugging van 235000, volgens de andere een maximum van 210000 (iets onder de geschatte verkoopprijs), terwijl ik op internet lees dat de overbrugging enkel de meerwaarde mag zijn van het oude huis (dus 33 000)
Ook is de vraag wat er gebeurt als een overbrugging meer is dan de prijs die we voor ons oud huis kopen, dan zitten we met een gat.
Ook zei één bank dat die 187000 openstaand krediet meegenomen wordt naar het nieuwe huis, en 40 000 nieuwe lening erbij komt, maar hoeveel bedraagt de overbrugging dan?
Hopelijk kan iemand mij helpen, want wij kunnen niet goed meer slapen.
Zelf snap ik niet veel van overbruggingen e.d, ook al hebben ze het mij al 10 keer uitgelegd.
Misschien kan iemand van jullie dit in mensentaal.
Alvast bedankt!!
Basje