Beste Milo,Het keuringsverslag is van maart 2016 en bevat volgende punten:Als je keuringsverslag dateert van maart 2016, dan is de nieuwe keuken (1995) toch helemaal inbegrepen in de keuring.deze installatie is achteraf bijgezet voor de nieuwe keuken (1995) zonder een herkeuring te doen.
Je kan argumenteren dat de keuring van die grote werken niet gebeurd is tussen 1995 en 2016, maar daar hebt u in wezen geen zaken mee, aangezien er een (recent) keuringsattest beschikbaar was bij de verkoop.
U bent zeker dat deze problemen bovengekomen zouden zijn indien dit wel gebeurd was, maar die keuring zou m.i. niet strenger noch anders gebeurd zijn dan de keuring die nu in 2016 uitgevoerd werd.
U kan volgens mij niks doen op basis van het keuringsverslag.
U kan wel proberen de kaart "verborgen gebrek" te spelen, maar daarvan is de uitkomst m.i. heel onvoorspelbaar.
Ik ben trouwens niet overtuigd van het feit dat de fouten niet opgelost kunnen worden zonder breken, kappen, ...
De oplossing die denlowie voorstelt (kleurcode van een geleider veranderen met tape op het eind) is zeker toegestaan in België.
Alvast bedankt voor de tips. Ik heb ondertussen naar een keuringsdienst gebeld en zij bevestigen dat het niet toegelaten is om de kabel te veranderen met tape. Als je dit wijzigt Moet dit over de gehele lengte van de kabel. De oplossing van denlowie is dus onwettig en wordt zeker afgekeurd indien ze opgemerkt wordt.