Ik ben geïnteresseerd in een appartement en mijn gevoel zegt dat ik een bod moet doen (appartement zelf is schitterend gerenoveerd en prijs en ligging zijn uitstekend), met de gekende opschortende voorwaarden zoals verkrijgen lening, nieuw stelsel registratierechten moet van kracht zijn enzovoort. De Immomakelaar vond dat ik wat 'overdreef' in mijn voorwaarden maar dat is dan pech voor hem denk ik dan.
Er is dus nog niks getekend en ik heb nog geen bod gedaan - eerst wens ik jullie advies in te winnen.
Het probleem is dat het gaat over een ouder appartementsgebouw (bouwjaar 1970) en een maand geleden beslist werd door de algemene vergadering om een behoorlijke som extra te vragen van de eigenaars voor de noodzakelijke renovatiewerken (dak, betonrot in garages, ...).
Het heeft weinig zin om in detail te treden denk ik, maar tot heden heb ik geen zicht op deze kosten. Ik heb verslagen gekregen van Algemene Vergaderingen van de voorbije jaren, maar het laatste verslag geraakt maar niet tot bij mij, en het is net DAT verslag waar behoorlijke meerkosten in staan ... .
De IMMO zegt me dat hij hier niet kan voor zorgen, ik moet zelf maar contact opnemen met de syndicus (wat ik intussen ook gedaan heb, maar die mannen zijn niet zo snel heb ik de indruk
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik wens een extra opschortende voorwaarde als in 'als de maandelijkse kosten totaal meer dan xxx EURO bedragen zie ik af van de koop'. Dit wordt niet aanvaard door de immo, misschien begrijpelijk ... of net niet?
Wat is jullie advies?
Alvast bedankt.