Dat betekent toch niet dat er in de uiteindelijke compromis andere en/of strengere bepalingen mogen komen, zonder opnieuw akkoord te bekomen van de koper ?..................
Een aankoopbelofte is evenzeer een verbintenis.
Dus TS moet voldoen aan de bepalingen van de (voorwaardelijke) verbintenis die hij is aangegaan.
Als TS nu een compromis tekent dan vervallen de bepalingen van de aankoopbelofte en komen die van de compromis in de plaats.
Als de koper de compromis tekent dan gaat hij akkoord met wat erin staat.Dat betekent toch niet dat er in de uiteindelijke compromis andere en/of strengere bepalingen mogen komen, zonder opnieuw akkoord te bekomen van de koper ?..................
Een aankoopbelofte is evenzeer een verbintenis.
Dus TS moet voldoen aan de bepalingen van de (voorwaardelijke) verbintenis die hij is aangegaan.
Als TS nu een compromis tekent dan vervallen de bepalingen van de aankoopbelofte en komen die van de compromis in de plaats.
En zover ik weet is die aankoopbelofte een eenzijdige verbintenis, ik heb nergens gelezen dat de verkoper (of de immo) zich ook verbonden heeft.
Ja zolang hij de voorwaarden ervan respecteert.Met andere woorden, hij kan zich (voorlopig) gewoon houden aan de aankoopbelofte. Of zie ik dat verkeerd ?
Dat zou natuurlijk de beste optie zijn.Vanavond gaat mijn man nog eens kijken met onze architect en als deze positief is over het huis, is het moeilijk om nog 100% tegen te zijn. Maar dan kan ik met een geruster gemoed verder.
Dit zou ik toch vermijden, moest ik van u zijn. Als je u echt niet goed voelt bij de aankoop, wacht dan de reacties van de banken af. Als je al één neen, hebt, en je kan van de andere bank(en) nog een extra neen (of in ideale omstandigheden 2 neens) krijgen...Anders heb ik spijt maar wel met een goede rentevoet én hopen levenservaring erbij
Waarom ??
denk ik toch niet dat ze zo positief zouden zijn?
Ik heb eerlijk gezegd dat mijn contract afloopt en dat het dan geen contract, tijdelijk contract of vast contract kan zijn (ik weet dat de kans sowieso groter is op ja maar uiteindelijk heb ik zelf ook geen 100% zekerheid). Ik heb ook gezegd dat mijn werk volgens mij niet bereid is om op papier te zetten dat ik een contract zal hebben. En toen ze daar niet van afknapten heb ik de klik gemaakt. Omdat het er ondanks alles nog steeds positief uit kon gaan zien dus dat ik beter naar alle banken met een open geest kon gaan.Dat zou natuurlijk de beste optie zijn.Vanavond gaat mijn man nog eens kijken met onze architect en als deze positief is over het huis, is het moeilijk om nog 100% tegen te zijn. Maar dan kan ik met een geruster gemoed verder.Dit zou ik toch vermijden, moest ik van u zijn. Als je u echt niet goed voelt bij de aankoop, wacht dan de reacties van de banken af. Als je al één neen, hebt, en je kan van de andere bank(en) nog een extra neen (of in ideale omstandigheden 2 neens) krijgen...Anders heb ik spijt maar wel met een goede rentevoet én hopen levenservaring erbij
U hebt wel aan de banken gemeld dat uw contract zal verlengd worden, als ik het goed begrijp? Want als u gezegd zou hebben dat u nu een tijdelijk contract hebt dat afloopt, en dat u daarna nog moet zien wat er op u afkomt, denk ik toch niet dat ze zo positief zouden zijn?
Ik heb eerlijk gezegd dat mijn contract afloopt en dat het dan geen contract, tijdelijk contract of vast contract kan zijn (ik weet dat de kans sowieso groter is op een contract maar uiteindelijk heb ik zelf ook geen 100% zekerheid). Ik heb ook gezegd dat mijn werk volgens mij niet bereid is om op papier te zetten dat ik een contract zal hebben. En toen ze daar niet van afknapten heb ik de klik gemaakt. Omdat het er ondanks alles nog steeds positief uit kon gaan zien dus dat ik beter naar alle banken met een open geest kon gaan.Dat zou natuurlijk de beste optie zijn.Vanavond gaat mijn man nog eens kijken met onze architect en als deze positief is over het huis, is het moeilijk om nog 100% tegen te zijn. Maar dan kan ik met een geruster gemoed verder.Dit zou ik toch vermijden, moest ik van u zijn. Als je u echt niet goed voelt bij de aankoop, wacht dan de reacties van de banken af. Als je al één neen, hebt, en je kan van de andere bank(en) nog een extra neen (of in ideale omstandigheden 2 neens) krijgen...Anders heb ik spijt maar wel met een goede rentevoet én hopen levenservaring erbij
U hebt wel aan de banken gemeld dat uw contract zal verlengd worden, als ik het goed begrijp? Want als u gezegd zou hebben dat u nu een tijdelijk contract hebt dat afloopt, en dat u daarna nog moet zien wat er op u afkomt, denk ik toch niet dat ze zo positief zouden zijn?
Ik ken zelfs iemand die al 4 jaar op de ziekenkas zit, 800 euro daarvan krijgt. Haar vriend verdient evenveel als mijn man. Geen spaargeld (ze hebben me de rekening getoond) en ze mogen ook lenen van de bank. Mama en papa hebben de notariskosten betaalt. Dus ik schrik van niets meer.Waarom ??
denk ik toch niet dat ze zo positief zouden zijn?
Hoeveel alleenstaande mensen kopen er geen eigendom ???
Ik ken er veel hoor en zelfs in mijn familie.
Volgens u zouden enkel gehuwde of wettelijk samen wonende mogen een eigendom kopen en lenen ?
Als dit alleenstaanden zijn met geen al te hoog inkomen, zal het meestal toch bij een appartementje blijven (en ook daar zullen ze moeite moeten doen om aan een lening te geraken). Ik ken redelijk wat alleenstaanden en enkel één iemand die zelfstandig architect is, heeft een lening voor een alleenstaande woning gekregen. De anderen moesten vrede nemen met héél wat minder.Hoeveel alleenstaande mensen kopen er geen eigendom ???
Mag ik vragen waar dit gezegd is? U "hoort" dingen die nooit gezegd zijn.Volgens u zouden enkel gehuwde of wettelijk samen wonende mogen een eigendom kopen en lenen ?
Zijn daar dingen van te bewijzen? Want als u kan BEWIJZEN dat wat in de aankoopbelofte staat, niet overeenkomt met de werkelijkheid, is dit ook een reden om deze aankoopbelofte als nietig te beschouwen. Maar u moet dan wel kunnen bewijzen dat er gelogen is, uiteraard.Er zijn namelijk weer leugens komen boven drijven.
Dit lijkt me verstandig. Eén neen hebt u al zeker, als ik het goed begrijp. Probeer er nog één of twee andere vast te krijgen, en dan stapt u met enkel deze "njets" naar de verkoper om te melden dat u niet aan een lening geraakt bent en bijgevolg beroep moet doen op de clausule in de overeenkomst...We zijn van plan om zo snel mogelijk een notaris te spreken én zet ik nu alles op alles om voldoende nee's te krijgen.