volgens de overheid mag verhuizen nog altijd en de notaris beschouwt het verlijden van onze akte als dringend dus die gaat gewoon door.
Onder alle voorbehoud... Als, als dus de akte kan doorgaan op 24 maart, en de verkopers zijn inderdaad op het appel, dan veronderstel ik ook dat in de verkoopsovereenkomst voorzien is dat u het vrij gebruik hebt vanaf de akte. En dan is het feit dat de verkopers nog niet zouden kunnen verhuizen niet uw probleem, maar het hunne. Laat in elk geval bij de notaris een flinke som opzijhouden van de verkoopprijs, om die kosten te dragen (dus ook evt. dubbele verhuis en opslag van meubilair, ... verblijfkosten, schadevergoedingen allerhande.... Er is natuurlijk de kans dat de verkopers niet weg zijn. Aangezien hotel en B&B wat moeilijk kunnen liggen zou u voor een tijdelijke kunnen uitkijken naar een tijdelijk leegstaand appartement / huis of iets dergelijks; héééél desnoods kan u wat tijd winnen door zelf te blijven wonen (raad ik u niet aan, maar wat als u niet verder kan ,,) . Even dringend overleggen met uw opvolgers in uw huidige woning ?
Onder alle voorbehoud dus, zoals ik boven zei. Wanneer hebt u die info van uw notaris, dat uw akte bij voorkeur zou verleden worden, gekregen? Ik vernam, vandaag dat de notarissen voor 5 april geen andere dan zgz levensnoodzakelijke akten zouden verlijden.... Allemaal zeer voorwaardelijk, maar probeer misschien morgen de notaris te bereiken; wellicht kan u hem nu nog een mail zenden voor dringende afspraak morgen voor een (telefoon)gesprek ?
Ik hoop dat iemand anders een betere raad heeft,
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)