Een gekke vraag.

Vandebos
Topic Starter

Een gekke vraag.

#1 , 15 jul 2013 22:12

Voor ik er mijn makelaar en notaris mee lastig val.

Ik heb momenteel een degelijk winkelpand te koop staan. Er is absoluut geen haast bij om te verkopen (als in zonder probleem 36 maanden of meer).

De prijs die ervoor gevraagd wordt is een realistisch gemiddelde van 4 schatters (die trouwens minder dan 15% van mening verschilden).

Ik heb bijgevolg absoluut geen zin in sjacherrondes met potentiële kopers (ligt op een ideale locatie met niets vrij in de omgeving, is vrij dankzij een vonnis...) en vraag me hierbij het volgende af:

Als er toch een Geronimo passeert die denkt dat onderhandelen over de prijs afdingen zonder inhoud omhelst, is er dan iets dat me verbiedt om in tegenstelling tot zijn voorstel de vraagprijs gewoon te verhogen? Kwestie van de boodschap onmiskenbaar over te brengen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 15 jul 2013 23:09

Vraagprijs voor immo is geen aanbod, maar eerder een indicatie van de verwachte prijs. U mag dus vragen wat u wil, en op elk moment uw verwachte prijs aanpassen, zonder dat u telkens dit opnieuw kenbaar moet maken op welke wijze dan ook.

Sirkii

#3 , 17 jul 2013 15:57

Je kan natuurlijk ook zeggen dat X.xxx € de vaste verkoopprijs is voor het pand in de staat waarin het zich bevindt en dat je zeker de eerste zes maanden niets van de prijs afdoet.

Reclame

Vandebos
Topic Starter

#4 , 17 jul 2013 21:06

Tuurlijk maar dat weerhoudt sommigen er niet van overtuigd te zijn dat dat voor hen niet geldt.

Xastheron

#5 , 18 jul 2013 07:49

"Geachte Heer/Mevrouw,

Mijn dank voor uw interesse in dit pand.
Spijtig genoeg kan ik me niet vinden in de waarde van uw bod. De verkoopprijs zal niet worden aangepast.
Indien u van mening bent dat dit pand de vooropgestelde prijs niet waard is, dan wens ik geen verder contact hieromtrend te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Vandebos"

Lijkt me toch voldoende? Kan je zelf in veelvoud op voorhand afdrukken en hoef je dan enkel nog te dateren en te tekenen ;-)

Vandebos
Topic Starter

#6 , 18 jul 2013 09:41

Xastheron, soms zou je verwonderd staan van sommige mensen... het universum is er enkel om hen te dienen.

Terug naar “Kopen”