beperking op lijfrente?

Cinderella1
Topic Starter

beperking op lijfrente?

#1 , 29 okt 2013 16:54

wij zitten serieus te denken om onze huurwoning eventueel van onze huisbaas te kopen op lijfrente.
ik heb al gegoogeld om info te vergaren, maar 1 ding vind ik niet terug.

bestaat er zoiets als een "beperking"? vb onze "verkoper" is nu 60 jaar, wij kopen dit huis op lijfrente en dat mens wordt 105!
dan zijn wij 45 jaar aan het betalen, wat dan veel meer is dan de waarde van het vastgoed... dat we beter het optrekje van Céline Dion hadden kunnen kopen...

dus kan dit tot een bepaalde leeftijd van de "rentenier" of tot een bepaald afbetaald bedrag?

of is het echt een kanscontract in de letterlijke zin van het woord dat de koper serieus geschoren kan zijn aan het eind van de rit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 okt 2013 17:19

Voor het bepalen van de te betalen som wordt oa. rekening gehouden met de leeftijd van de verkoper , maw. wat is zijn levensverwachting. Er wordt gewoonlijk wel een maximum duur van de betaling vastgesteld.

Zie oa. deze site
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”