Niet alle nieuwbouwwoningen staan in verkavelingen ... men kan perfect een nieuwbouwwoning zetten op een perceel dat enkel onderhevig is aan de algemene stedenbouwkundige voorschriften ...
Dat hangt zuiver af van hoe het perceel tot stand is gekomen ...
Niemand heeft ook gezegd dat het om stedelijke , of voorstedelijke gebieden gaat ...
even lezen :
http://www.livios.be/nl/tuin/tuinafslui ... fsluiting/
k.b.
Er zijn alle soorten nieuwbouwwoningen met alle soorten eigenaardige voorwaarden. Klopt, Net om die reden verwijs ik meerdere keren naar de akte met daarbij de vermelding om informatie in te winnen bij de desbetreffende gemeente.
Niemand heeft ook gezegd dat het NIET om stedelijke of voorstedelijke gebieden gaat. Daarom ook mijn uitdrukkelijke vermelding ivm de voorwaarden.
Daarbij met wat gezond verstand kan je afleiden dat dit hier om een nieuwe verkaveling gaat. De buren hebben ook een nieuwbouw en er is geen bestaande afsluiting.
Kom nu aub niet af dat het ook een bestaande verkaveling kan zijn. Kan best, maar de kans is kleiner. En doet ook hier niets ter zake.
Mijn antwoord was duidelijk. Men kan de nabuur verplichten tot het plaatsen van de afsluiting mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan... Zie mijn vorige posts...
Uw antwoord dat men de nabuur niet kan verplichten tot het plaatsen van de afsluiting klopt simpelweg niet... Enkel als X en Y en Z voorwaarde niet voldaan zijn heb je gelijk. Maar dat stond niet bij uw post. Om hier nu allerhande uitzonderingen bij te halen is overbodig en heeft de TS niets aan.
P.S.. Ik heb geen antwoord op livios nodig om mij hieromtrent wijzer te maken.