Vraag aan uw buur of hij bereid is een overeenkomst te tekenen waarin hij zich ertoe verbindt al uw kosten te betalen indien er problemen komen. Wat u aanhaalt is op zijn best een feitelijke situatie die blijkbaar drie jaar aanhoudt. Wat morgen brengt weet de buur niet. Men laat dit soort zaken tegenwoordig niet meer op zijn beloop.
Enfin, het is uw begrafenis, mijn opinie heb ik reeds gegeven. Ik hoop enkel hier in de toekomst geen klaagzang van uwentwege te moeten lezen gericht aan de administratie ingeval u doorzet en deze achter u aankomt. Hoe moeilijk kan het ook zijn om gewoon de regels te volgen?
Beste Xenophon,
Het is niet nodig om zo vijandig of agressief te reageren op mijn berichten. Voor de duidelijkheid: ik ben hier gewoon informatie aan het inwinnen! Ik ben dus verschillende opties aan het bekijken die voor mij haalbaar zijn.
U zegt een feitelijke situatie: inderdaad. Maar het staat ook geschreven in de wet dat de gemeente slechts 3 maanden de tijd heeft om de onregelmatige toestand aan te kaarten bij het parket. Dan heeft deze 3 jaar tijd om te procederen voor de onregelmatige toestand te staken.
Ik heb begrepen dat deze buur zelfs geen PV of andere soort briefwisseling heeft ontvangen dat hij daar niet mag verblijven. Behoudens mijn vergissing of naïviteit ga ik er vanuit dat de gemeente er niets wil of kan tegen doen?
Ik stel maar gewoon de vraag!?
En wat heeft dit met mijn begrafenis te maken? Uw reactie is ronduit absurd met een onderliggende vijandige toon. Wat u in de toekomst hoopt is dan ook uw zaak, laat staan hetgeen wat ik hier vraag.
Hoe moeilijk kan het zijn de regels te volgen: Heeft u 200.000 Euro liggen om zomaar een deftige woning te kopen dat in orde is en instap-klaar is? Kan u zomaar 800 Euro per maand opzij leggen aan huur? (En dit zijn de minimum koop/huur prijzen in mijn omgeving. Zonder te spreken over het zeer beperkt aanbod)
Het enige wat ik kan antwoorden is: ik NIET!
Dat ik geen recht heb op steun of een woning van de OCMW maakt het voor mij alleen maar moeilijker om een (menswaardige) woonst te vinden in mijn omgeving en niet al te ver van mijn kinderen.
U heeft hier niet op te oordelen, ik ben gewoon op deze forum gekomen omdat ik met een paar vragen zit.
Hetgeen weinig mensen inzien is dat dit een steeds vaker voorkomend probleem is bij alleenstaande of mensen die uit een scheiding komen. Ik kan onmogelijk meer dan de helft van mijn inkomen besteden aan woonst alleen. Het leven brengt nog andere kosten met zich mee. Vandaar dat een chalet voor mij de ideale tussen oplossing zou zijn.
Alleszins bedankt voor de hulp.