ambtelijk geschrapt

markske11
Topic Starter

ambtelijk geschrapt

#1 , 25 apr 2014 17:25

Ik ben al Ruim 12 jaar Ambtelijk geschrapt de reden waarom is dat het praktisch onmogelijk is om terug in orde te geraken en ik de moed maar heb opgegeven.

Ik heb zelf de Nederlandse nationaliteit en ben al enkele decennia in Belgie altijd gewerkt belasting betaald en noem maar op sind een jaar of 2 heb ik een invaliditeits uitkering
Nu heb ik te horen gekregen dat mijn uitkering niet meer word uit betaald omdat ik niet meer in belgie woonachtig zou zijn.

Nu had de wijkagent mij verteld dat ik recht heb op een referentie adres mist ik volgens de wet dakloos zou zijn mits ik al enkele jaren op de camping verblijf zonder problemen.
ik heb vroeger vele malen geprobeerd terug in orde te komen maar zonder resultaat reden meneer uw belgische identiteits kaart is niet meer geldig en u moet een geldige belgische identiteits kaart kunnen voorleggen om terug een nederlandse te kunnen krijgen andersom idem dito mits ik dit niet kon liep ik al die tijd van het kastje naar de muur inschrijven ging gewoon niet

Tot de wijkagent me vertelde van een referentie adres bij het ocmw

Dus ik ben naar het ocmw gegaan van de plaats waar ik verblijf met de nodige documenten papieren ziekenkas dat ik in orde ben oude papieren van mijn pogingen om in het verleden toch terug in orde te komen

hun beslissing was dat ik illegaal in belgie verblijf en geen recht heb op een referentie adres en dat ik maar terug naar nederland moet gaan waar ik niet gekend ben omdat ik al zoveel jaren in belgie woon

Ik ben dan naar het Ocmw gegaan van een andere plaats met het verzoek om mij te helpen terug in orde te komen en deze zeiden me dat de gemeente mij moest helpen waar ik mijn eerste aanvraag heb gedaan mits een illegaal geen belasting betalen kan niet in orde kan zijn met zijn ziekenkas in het verleden niet kan hebben gedopt

Want als ik dan toch illegaal zou zijn waarom krijg ik dan wel aanslagen van de belasting en moet ik betalen terwijl een illegaal niet op een legale manier mag werken?????????

zoals het er nu naar uit ziet ga ik weer van het kastje naar de muur worden gestuurd en kom ik gewoon niet in orde zoals vele jaren geleden
en eigelijk ben ik dit gewoon moe om zonder pas door het leven te gaan

Want nu betaal ik elk jaar veel te veel belasting want in 2009 heb ik een jaar gedopt en moet ik over dat jaar meer dan 2600 euro bij betalen terwijl ik nog geen 1000 eur per maand kreeg antwoord eerst betalen en dan reclameren

wat kan ik nu doen om toch in orde te komen inplaats van altijd van het kastje naar de muur te worden gestuurd door instanties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2014 18:37

Ik kan hier een heel lang e ingewikkeld antwoord geven maar het beste wat u kan doen is naar een CAW gaan...www.caw.be om het dichtstbijzijnde te vinden.
Ander OCMW dient niet tussen te komen. OCMW van uw laatste woonplaats is bevoegd maar wil niet zeggen dat ze u gaan/kunnen helpen.
U bent inderdaad al 12 jaar illegaal in België en ook een illegale Nederlander kan bevel krijgen om België te verlaten.
U bent Nederlander dus het is uw vaderland dat in eerste instantie moet tussenkomen.
Heb enkele jaren geleden dit voorgehad met een Britse onderdaan ... kreeg geen enkele steun in België en moest terug naar GB. OCMW's wilde totaal niet tussenkomen.

markske11
Topic Starter

#3 , 25 apr 2014 20:40

niet mee eens en als ik als nederlander als illegaal word bestempeld moet ik ook geen belasting betalen kan ik geen aanslagen krijgen heb ik geen pensioen rechten opgebouwd kan ik geen sis kaart hebben geen bankrekening hebben
en een nederlander in belgie is nog steeds iets anders als een gb onderdaan

Het schone ervan is dat het ocmw dat mij heeft afgewezen voor een referentie adres dit niet op ^papier wilt zetten dat ik zogezegd illegaal in belgie zou verblijven mits ik als nederlander geen verblijfs vergunning nodig heb en ook geen arbeids vergunning
het ocmw Waar ik deze middag ben bij geweest zegt zelf als ze op papier zetten dat ik illegaal verblijf kan ik een procedure opstarten waarbij ik al de betaalde belasting terug kan eisen mits een illegaal niet kan werken geen rijksregisternummer kan hebben en dit nummer is nog steeds bekend en nog steeds in orde bij de belasting mits ze mij elk jaar nog mijn aanslag biljet opsturen
en een illegaal sturen ze dit niet op

En de Nederlandse staat zegt zelf mits ik al contact heb gehad met de ambassade In Nederland heeft u totaal geen rechten opgebouwd kan ik alsnog een verklaring afleggen op de ambassade en afstand doen van mijn nederlandse nationaliteit en dan ben ik staten loos en moeten ze mij helpen

Maar iemand die hier altijd gewerkt heeft als illegaal bestempelen dat is zeker niet juist want anders zou ik nooit niet dezelfde rechten hebben gehad als een belg dop mutualiteit vakantiegeld pensioen papieren en noem maar op en als ik morgen een appartement vind en de wijkagent constateert dat ik daar verblijf is het ook in orde en heb ik een pas maar vind maar is iets dat betaal baar is

Want 500 of 600 euro voor een appartementje met een invaliditeits uitkering van 934 euro is toch wel iets te veel want electriek en gas verzekeringen komen daar nog bij en ook nog is uw eten dan doe je niet veel meer
Want ik kan moeilijk gaan zeggen ik schop mijn ex vrouw op straat terwijl zij door de rechter het vruchtgebruik toegewezen heeft gekregen van mijn vroegere woning

Reclame

jajutho

#4 , 25 apr 2014 20:45

Nooit geprobeerd om een NL paspoort te krijgen? Met je geboorte acte moet dat toch geen probleem zijn.
J

markske11
Topic Starter

#5 , 25 apr 2014 21:07

woon ik in belgie en moet ik belgische papieren meenemen om een nl pas te krijgen

uw Belgische verblijfskaart (E+card) of een bewijs van inschrijving/uittreksel uit het bevolkingsregister.

Mits ik dit niet kan word mij geen nieuwe nl pas gegeven mits als ik de oude binnen doe er word gezegd u had de nederlandse nationaliteit op het moment dat deze pas werd uitgereikt wij kunnen niet zien of u deze nog heeft en mits ik niet in nederland woon kunnen ze niet nagaan bij de ambassade of ik wel daadwerkelijk nedelander ben geboorte akte kan ik niet afhalen mits je daar een geldig legitimatie bewijs voor moet kunnen voorleggen

Heb ik een attest dat ik door ambtswege ben afgeschreven maar dit is niet voldoende ik moet een attest van inschrijving hebben
En hoe bekom ik die ook om me in te kunnen laten schrijven voor een sociale woning
1 referentie adres bij ocmw of prive persoon
2 een goedkoop kamertje te vinden wat mijn budget kan dragen

als ik een van die dingen vind en de wijkagent heeft gecontroleerd bij een kamertje of ik heb een referentie adres ben ik terug in orde en heb ik terug alle rechten die ik had

Want als ik illegaal zou verblijven dan zou ik al lang de politie hebben gezien om me een bevel te geven om het land te verlaten
Want ben ondertussen al verschillende keren met de auto gecontroleerd en ben niet opgepakt of iets anders
Ben zelfs in januari dit jaar nog voor moeten komen voor de politie rechter mits ik een verkeersovertreding heb begaan en heb 2 weken mijn rijbewijs moeten inleveren en een boete gehad van 450 euro voor een paar km te hard
En een illegaal laten ze dit toch denk ik niet doen

Franciscus

#6 , 25 apr 2014 21:25

Zoals reeds gezegd dan klopt er iets niet in uw uitleg dus nogmaals ga naar een CAW.

markske11
Topic Starter

#7 , 25 apr 2014 21:57

ga ik niet zitten liegen over deze situatie en het klopt als een gieter
Ocmw zegt dat ik illegaal ben mits ik al 12 jaar geschrapt ben heb al die tijd gewerkt belasting betaald tot ik op invaliditeit ben gekomen terug in orde komen was gewoon onmogelijk mits ik constant een geldige pas nodig had om ingeschreven te geraken
een illegaal kan geen bankrekening hebben geen rijksregister nummer krijgt geen belasting aanslagen betaald geen belasting kan geen electriciteits leverancier hebben een internet provider hebben spaarrekening hebben een auto lening hebben
Mutualiteit betaald niet meer uit mits ik volgens hun niet meer in belgie verblijf

Mits het ocmw mij niet wilt helpen heb ik al lang contact opgenomen met het CAW deze verwijzen mij door na het ocmw mits ik niet echt dakloos ben maar op een camping verblijf
Mits ik totaal terug in orde ben met een referentie adres of ik moet een goedkoop kamertje vinden ben ik niet illegaal anders zou ik niet terug in orde zijn met een adres en recht hebben op sociale voorzieningen zoals uitkeringen etc etc

Mijn probleem is dat ik door de instanties gewoon van het kastje naar de muur terug word gestuurd Het OCmw waar ik nu ben geweest vroegen ook meer dingen dan het eerste OCMW hebben naar de mutualiteit gebeld en hoorde ze ook dat ik in orde was met bijdragen
Bij het ABVB zou ik gewoon een dop kunnen krijgen als ik van de ziekenkas af zou gaan en ik een geldig bewijs van inschrijving kan voorleggen
Een illegaal kan niet worden opgeroepen voor de politie rechtbank voor een boete
Mijn probleem is dat ik me niet op de camping mag laten inschrijven en ik dus officieel dakloos ben geworden
En nu ik geen inkomen meer heb en geen adres heb ik volgens de dakloze gids en de politie recht op een referentie adres bij het OCMW maar wat ik begrepen heb geven ocmw,s vaak een draai aan dit recht en werken ze hier lieven niet aan mee terwijl ze dit wettelijk wel moeten
En het CAW waar ik contact mee heb gehad kan niet veel doen voor mij en mij zeker niet aan een adres helpen Referentie of vast om gelijk terug in orde te zijn

Franciscus

#8 , 26 apr 2014 00:30

Neen dat kan een caw niet.
Hier ziet u de regelgeving inzake referentieadres.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id ... _a_1_bfd55" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand die al 12 jaar ambtelijk geschrapt is wordt us zoals ik reeds heb geschreven niet meer beschouwd als een inwoner van het rijk
en dit ook eens lezen:
http://www.jeugdrecht.be/?action=artike ... rtikel=261" onclick="window.open(this.href);return false;

Mogelijk zijn er nooit controles geweest en uw werkgever heeft niet de mogelijkheid om te controleren of u AACB bent.
Om als dakloze erkend te worden moet u wel voldoen aan een aantal voorwaarden.

Trouwens ik heb nooit gezegd dat u liegt.

Ik heb genoeg dossiers behandeld waar personen mij iets vertelden en als ik alle stukken had doorgenomen bleek dat wat ze vertelden nooit kon gebeurd zijn of kon verkregen worden of deze werden niet aan mij verteld omdat betrokkenen niet inzagen dat deze info belangrijk of relevant was. Pas bij alles door te nemen vond ik dikwijls een document/ gegeven dat terloops nog werd aangehaald dat plots een totaal ander licht wierp op het in eerste instantie aangegeven probleem
Er waren bepaalde gegevens die niet opgegeven werden of die een invloed konden hebben of konden uitoefenen op een beslissing.

Een inbreuk bevolking is trouwens correctioneel vervolgbaar en normaliter moet u dan gesignaleerd worden in het Algemene Nationale Gegevensbank.

Langs de andere kant belet niets u als Nederlander in België te vestigen als u aan de voorwaarden voldoet.

Het is de raad van het OCMW die beslist of u in aanmerking komt om als 'dakloze' erkend te worden.

markske11
Topic Starter

#9 , 26 apr 2014 16:42

als ik da niet meer als inwoner van het rijk word gezien kan ik ook geen belasting betalen en aanslg biljetten ontvangen dit wil zeggen als ik geen inwoner ben dat ik deze aanslag biljetten dan ook niet moet betalen en een procedure kan opstarten om deze dan onterechte bedragen terug te eisen
Dus geen woning hebben geen inkomen op en camping wonen dan ben je niet dakloos?
straffe boel

Voldoe ik al nederlander aan de voorwaarden als jij mij morgen een appartement verhuurd en de wijkagent controleert of ik daar woon ben ik terug in orde heb ik terug recht op mutualiteit dope of noem maar op
Want na al die jaren gewerkt te hebben belasting te hebben betaald en tijdje gedopt te hebben denk ik toch wel rechten te hebben
en anders moeten ze me maar op de camping inschrijven of betaal ik aan een individu pak 1000 euro om me als persoon een referentie adres te geven want zal ik wel nemen waar ik recht op heb en voor betaald heb al die jaren
en een natuurlijk persoon mag mij ook een referentie adres geven

Franciscus

#10 , 29 apr 2014 12:00

Dat u werk hebt en dus betaald wordt - dat u ziek, bent en dus in ziekenkas bent heeft NIETS te maken met ambtelijke afschrijving.

Al die zaken lopen naast elkaar TOT op het moment dat het voorstel ambtelijke afschrijving definitief wordt en u geschrapt wordt uit het rijksregister ( inschrijving bevolking of vreemdelingenregister).

Vermoedelijk hebt u inderdaad steeds alles blijven betalen ...hebt u steeds een aantal documenten gekregen ook al was u geschrapt.

Wat de kwartierinspecteur verteld is correct...eens een adres waar u ingeschreven kan worden en ingeschreven wordt is alles terug in orde.

Op dit ogenblik voldoet u echter niet aan de regels van verblijf in België en bent u een niet-inwoner.
Daarom hoopte ik dat iemand bij CAW u aan de hand van alle documenten en uw verhaal u de correcte uitleg kan geven.
Blijkbaar hebt u zelfs eigendom in België en gehuwd geweest maar gescheiden en is de woning aan uw ex toegewezen...

Maar na 12 jaar geschrapt had politie/gemeente die verlopen kaart zo wie zo moeten inhouden en u een attest van afname geven.
U zegt dat u een auto hebt met laat me even veronderstellen B nummerplaten. Welk adres staat er op op het inschrijvingsboekje/kaart?

PS hebt u nog een papieren identiteitskaart (model blauw EU) of een plastieken kaart model bankkaart?
Bij mijn weten waren die 12 jaar geleden nog niet in omloop.

eylis

#11 , 29 apr 2014 14:41

vergeef me als ik er over gelezen heb, maar als u een aanslagbiljet van de belastingen krijgt, dan wordt dat toch naar een officieel adres gestuurd waar u aan de brienvenbus kan? Sturen de belastingen ook post naar campingadresse????

markske11
Topic Starter

#12 , 02 mei 2014 08:59

mijn auto staat op naam van iemand anders an ik had zo een blauwe papieren pas heb ik gewoon met het kantoor gebeld van de belasting met verzoek mijn aanslag na daar te sturen geen probleem

Vreemdelingen dienst bemoeien zich niet Meneer u bent niet illegaal in belgie mits het om een herinschrijving gaat in het bevolkingen register de gemeente doet er mee wat ze willen dit is niet onze zaak.
ondertussen heeft het eerste OCmw zijn beslissing herzien en het illegale gedeelte geschrapt maar ze willen mij niet helpen ondanks dat ik getuigen mee had genomen zeggen ze dat ik mezelf niet will vestigen in de gemeente
haalde de sociaile werkster dingen aan die totaal niet gezegd waren
Ik vroeg wat ik dan moest doen buiten slapen aha had ze gezegd er zijn opvangcentra,s genoeg dan moet u daar maar heen gaan oftewel die zijn in een andere gemeente dus ook val ik dan onder een ander ocmw
mits ik dit lange weekend bij een vriend verblijf en ik dit gezegd had afgelopen woensdag had ze gezegd dan moet het ocmw hem daar maar helpen deze gemeente helpt hem niet.

Dus heb ik gelijk contact opgenomen met het 2de ocmw waar ik al was geweest deze probeerde me dus ook naar een opvangcentrum in een andere stad te sturen Wat ik vreemd vind is dat ze verslagen wouden hebben van mijn ziekte bankafschriften en plaatsen waar ik tot nu toe allemaal verbleven ben
maar bankafschriften van de laatste 3 maanden Dan vroeg ik om een afspraak met de voorzitten en van deze mocht ik maandag nog maar is terug bellen om een afspraak te maken terwijl het de 8ste mei bij hun voorkomt ben ik er zeker van dat ze dit ook gaan weigeren want anders zouden ze me ook al niet kenbaar hebben gemaakt naar een opvang centrum te gaan in een andere stad ze vertelde me zelf wat ik daar moest doen een nacht overnachten in dat opvangcentrum en dan naar het ocmw daar gaan

Maar hoe dan ook fransiscus heb ik momenteel dezelfde rechten als een belg die ambtelijk geschrapt is en de duur doet er niet toe of dit nu een jaar is of 10 jaar

En neem van mij aan de mensen zijn allemaal zo hulpvriendelijk als je goed betaald ze willen voor een paar euro s zelf voor je frauderen 400 euro per maand kan ik mezelf bij iemand laten in schrijven en volkomen in orde zijn
maar ik mag er niet verblijven als hij het morgen beu is kan die dat opzeggen en sta ik even ver
referentie adres bij natuurlijk persoon idem heb ik ook al in mijn omgeving aanbiedingen genoeg gehad enkel willen ze er € voor terug

Maar owee als ge zegt geen geld meer te hebben omdat je uitkering geblokkeerd is dan zijn ze niet meer zo behulpzaam ook al is het enkel voor de €,s

Jef 007

#13 , 02 mei 2014 12:57

:?: illegaal :? zijn en toch belastingen betalen??

markske11
Topic Starter

#14 , 02 mei 2014 13:59

daar zijn ze op terug gekomen mits ze erachter zijn gekomen dat ik niet illegaal kan zijn en zo word je van het kastje naar de muur gestuurd de wet is er maar toepassen ho maar maar als ik nu morgen terug ziek word en de lymfeklier kanker zet weer de kop op ga ik een grote kost zijn want medische hulp mogen ze mij nog steeds niet weigeren zelfs ook al ben ik ongeneeselijk ziek toch word ik niet verder geholpen hier een mail van een CAW medewerker heb om privacy reden de telefoon nummers er uit gehaald en ook de plaats maar heb ik een dak boven mijn hoofd op de camping maar ik word gewoon verplicht om na zo een instelling toe te gaan als ik mss ooit in orde wil komen

Beste
Gelieve in de toekomst om ,,,, te contacteren te mailen naar ,,,,,,,,,,
Wij zijn ook 24 op 24 bereikbaar op het telefoonnummer,,,,,,,,,,,,,,,,,,
In uw verhaal hoor ik enerzijds een vraag naar een referentieadres.
Wij werken regelmatig samen met het OCMW van ,,,en merken ook dat ze niet snel een referentieadres toekennen.
Moest je inderdaad kunnen opgenomen worden in ,,,,,,,,, dan zal OCMW ,,,je waarschijnlijk ook geen referentieadres toe kennen (naar onze ervaring). Zij kunnen dan afspreken dat ze het verblijf hier betalen.
Maar het verblijf hier gaat ook over maximum 14 dagen.
In de praktijk merken we dat wij meestal moeten doorverwijzen naar andere opvangcentra, buiten de regio. In bijlage mail ik al onze lijsten met opvangplaatsten in België, waar je langere periode kan verblijven.

Als je nog verdere vragen heb kan je ons steeds telefonisch bereiken.

om in beroep te gaan tegen een beslissing van het ocmw heb je zoveel tijd maar daar steekt het addertje onder het gras wil je dit doen moet je je kunnen identificeren en dit kan ik dus niet dus kan ook niet in beroep tegen gaan dus zit weer terug bij af

Maar ook al ambtelijk geschrapt vandaag een nieuwe belasting aanslag in de bus gehad ten laatste binnen te doen op 26-06-2014 die maakt het nu echt niet uit of ik op een camping zit of niet
ze hebben hem opgestuurd en klaar dus boetes als ik ze niet binnen doe en dit terwijl ik ambtelijk niet besta zogezegd maar mij een adres geven zodat ik wel besta vergeet het

Terug naar “Administratief recht”