Inhoudelijk natuurlijk correct. Maar volledigheidshalve vermeld ik even dat de inhoud en het feit van het aangetekend schrijven (en de consequenties) wel tegenwerpelijk zijn aan de geadresseerde die niet in ontvangst neemt.Er is geen wettelijke verplichting tot afhaling. Niet afgehaalde brief gaat gewoon terug naar afzender die dan maar de "volgende" stappen moet zetten om z n gelijk e halen.
Er
Ondermeer een grote verzekeraar maakt gebruik van TBC. Heb enkele maanden geleden TBC een vriendelijke mail gestuurd dat de aangeschreven persoon (schoonvader) al maanden overleden was, een reply gehad, en enkele aangetekende brieven later uiteindelijk erin geslaagd om een brandpolis geschrapt te krijgen wegens overlijden.
De privacy wetgeving bedoel jeOok Bpost geef geen info over de afzender hoor.
Alle postdiensten dienen dezelfde wetgeving te volgen.
Bpost heeft afhaalpunten in bijna ieder dorp en doen een tweede aanbieding. Tbc-post heeft op dit moment slechts 175 afhaalpunten. Dat zijn dan krantenwinkels en geen kantoren van tbc zoals bpost wel heeft. Bij Bpost moet je nooit meer dan 20km rijden hoor.Naar mijn mening is de afstand geen geldig excuus. Afhaalpunten van B-post verschijnen en verdwijnen met de haverklap, daar valt ook niets aan te doen.
Een postbode die niet aanbelt, maakt een fout. Die fout staat echter los van de wettelijke bepaling dat de inhoud van een aangetekende zending wordt geacht gekend te zijn.
Nog nooit geweten dat Bpost een AS een tweedemaal aanbied.Bpost heeft afhaalpunten in bijna ieder dorp en doen een tweede aanbieding
Toch wel op de kaart die de postbode in je brievenbus steek, kan je vragen voor een tweede aanbieding, maar deze kaart moet je dan wel eerst nog posten, je kan de dag op noteren wanneer je thuis bent.Nog nooit geweten dat Bpost een AS een tweedemaal aanbied
.
Op aanvraag van de klant wordt dit gedaan jaNog nooit geweten dat Bpost een AS een tweedemaal aanbied.Bpost heeft afhaalpunten in bijna ieder dorp en doen een tweede aanbieding
Bpost heeft afhaalpunten in bijna ieder dorp en doen een tweede aanbieding. Tbc-post heeft op dit moment slechts 175 afhaalpunten. Dat zijn dan krantenwinkels en geen kantoren van tbc zoals bpost wel heeft. Bij Bpost moet je nooit meer dan 20km rijden hoor.Naar mijn mening is de afstand geen geldig excuus. Afhaalpunten van B-post verschijnen en verdwijnen met de haverklap, daar valt ook niets aan te doen.
Een postbode die niet aanbelt, maakt een fout. Die fout staat echter los van de wettelijke bepaling dat de inhoud van een aangetekende zending wordt geacht gekend te zijn.
Maar hoe wordt je geacht de inhoud te kennen als je je niet kan verplaatsen ?
Stel dat je een leefoon trekt met budgetbeheer, je gaat van het ocmw nooit een taxi mogen bestellen hoor, je uitgaven worden gecontroleerd.
- Taxi nemen
- Familielid/vriend met volmacht sturen
Er zijn geen excuses voorzien.
- Dan kun je de schade mogelijk verhalen op het OCMW via de rechtbank, aangezien zij ervoor gezorgd hebben dat u schade hebt geleden.Stel dat je een leefoon trekt met budgetbeheer, je gaat van het ocmw nooit een taxi mogen bestellen hoor, je uitgaven worden gecontroleerd.
- Taxi nemen
Wat als je geen familie hebt ? En geen vrienden vindt die dit willen afhalen ?
Wat als jij in een rolstoel of in het ziekenhuis zit ?
De vraag is wat de juridische gevolgen zijn als je de aangetekende zending niet afhaalt ?
Kan reclame zijn ook he. Veel oplichters werken tegenwoordig zo.
De rechtbank ? Kan je mij het artikel tonen van de wetgeving dat dat zo is ? Bijgevolg kunnen de werknemers bij tbc-post bij de klantendienst de inhoud zien van de aangetekende zendingen. Normaal kreeg 1 iemand van het bipt de licentie om de inhoud van de aangetekende zending te scannen en te sturen per email maar als die collega ziek is kan ik of een andere collega dat doen en dan zien wij de inhoud. Ik werk namelijk voor tbc-post en wij zien alle afzenders maar wij moeten liegen door te zeggen dat we dat niet kunnen zien.- Als je de zending niet afhaalt, weet je niet wat er in staat, terwijl de inhoud geacht wordt gekend te zijn. Dan zit je dus met een serieus probleem op de rechtbank.
- Taxi nemen