Binnenkort vervalt mijn identiteitskaart. Echter ik werk full time niet bepaald bij de deur en ben bijna 2u onderweg. Ik geraak dus nooit binnen in het gemeentehuis voor de aanvraag van een nieuwe identiteitskaart en in het weekend zijn ze niet open. Vroeger stoppen kan niet op mijn werk. 1 dag zijn ze later open maar ook dat haal ik dus niet. Begin dit jaar heb ik al het grootste deel van mijn verlof genomen en in november heb ik nog een week. Dan kan ik wel langs gaan maar dan is mijn ID-kaart reeds 10 dagen vervallen...
Weet iemand of dit een probleem is om ze na de vervaldatum alsnog te laten vernieuwen en of hier boetes aan verbonden zijn?
Op de gemeente krijg ik bij voorlegging van het probleem enkel de openingsuren doorgestuurd (die ik ondertussen al ken). Ik ben bij de politie gaan informeren en zij zeggen dat het voor hen enkel een probleem zou kunnen zijn bij een controle dat de ID-kaart ingehouden wordt omdat ze vervallen is en dat zou dan al moeten lukken die 10 dagen maar zij bedachten ook dat ik toch niet de enige kon zijn met dat probleem...
Iemand ervaring?