Mijn zoontje ging op woensdag op consultatie bij een kinderarts na enkele dagen van hoge koorts en kortademigheid. Na een (te) kort onderzoek besluit zij dat dit een buikgriep is gecombineerd met een oorontsteking. De volgende dag is de situatie erger, na een belletje naar die kinderarts kon ze geen tijd vrijmaken. Ze had nog 15 min, dan zou ze naar huis gaan.
Zodra ik thuis kwam heb ik mijn zoontje naar de spoed gebracht (gelukkig in een ander ziekenhuis). De conclusie daar was vrijwel onmiddellijk zware longontsteking, met al een belangrijke vochtophoping in de longen. Er werden onmiddellijk foto's gemaakt, nu vrijdag heeft hij een zware operatie moeten ondergaan om de gevolgen van de ontsteking, de vochtophoping, weg te nemen.
Het lijkt mij onmogelijk dat de kinderarts minder dan 24 u voor de diagnose bij de spoed die longontsteking niet had kunnen opmerken. Met een grondig onderzoek en de duidelijke symptomen had ze dit moeten vinden.
Ze moet hier op zijn minst een zware blaam voor krijgen, maar hoe pak ik dit het beste aan?